Coca-Cola actiefste sponsor jongerenevenementen

17 februari 2003, 11:46

Coca-Cola is de meest actieve sponsor van jongerenevenementen in 2002.

In 2001 stond de frisdrankleverancier nog op de tweede plaats achter Heineken, maar in 2002 heeft ze de koppositie van Heineken overgenomen. Coca-Cola sponsorde in totaal 33 jongerenevenementen, 12 meer dan in 2001. In 2002 valt verder de derde positie van Bacardi op. Het drankenmerk is daarmee de hoogste nieuwe binnenkomer. In de monitor van vorig jaar stond Bacardi op de 35e plaats.

Radio & TV was in 2002 de actiefste merkcategorie bij jongerenevenementen. Maar liefst 45 verschillende Radio & TV-merken waren in 2002 sponsor van totaal 110 jongerenevenementen.

Bovenstaande informatie is afkomstig uit de analyse van de nieuwe editie van de deze week verschenen ReSpons Jongeren Evenementen Monitor. De monitor bevat een kalenderoverzicht van jongerenevenementen in de periode maart tot en met december 2003.

Bron:

http://www.respons.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Luuana

    Door JB op 12 juli 2011 om 10:36 Hey Nel,Je site wordt met de dag professioneler! Ik vind de lay-out super strak. Had ook niet adenrs van je verwacht Succes met je werkzaamheden en ik hou je in de gaten!Kus van je broertje


    9 juli 2015 om 06:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!