Clockwork vernieuwt website Zilveren Kruis Achmea

8 oktober 2003, 04:48

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea heeft een vernieuwde interactieve website, gerealiseerd door internetbureau Clockwork. Consumenten, werkgevers en zorgverleners vinden op zilverenkruis.nl via eigen ingangen op hun wensen afgestemde informatie en een groot aantal nieuwe diensten.

Doelstelling van de vernieuwde site is verdere optimalisatie van internet als communicatie-, verkoop- ?n servicekanaal, zowel voor nieuwe als voor bestaande klanten. Onlangs werd de site getest door onderzoeksbureau MarketResponse en uitgeroepen tot ‘Beste website van

alle zorgverzekeraars’ in de Klantenmonitor Zorgverzekeringen 2003.

Bron:

Comunicatienieuws 8 oktober 2003

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Sam

    Verplichte winkelnering hoeft dus in principe niet slecht te zijn! Clockwork is/was van Achmea en de organisatie onderdelen van Achmea worden min of meer verplicht om zaken te doen met Clockwork.


    8 oktober 2003 om 05:13
    Eduys

    Desondanks vind ik de site prima in elkaar zitten. Snel, helder en vooral gemakkelijk.


    8 oktober 2003 om 06:46
    Joey

    Goede punten:

    – Bijvoorbeeld het is ontworpen voor 1024, waarbij images buiten het 800 gebied.

    – structuur is helder

    – Opdeling naar doelgroepen is goed

    – Dieplinks, belangrijke taken direct op de homepage

    – Veel scannable text

    – Functies en inhoud lijken erg compleet

    Mindere puntjes:

    -Text grote is soms te klein en kan niet worden veranderd (leesbaarheid voor ouderen?).

    -Visueel grafische ondersteuning en uitwerkling van navigatie kan iets sterker. Kleur koppeling tussen niveau 1 en 2 bv.

    – Linkjes zijn soms teveel verstopt in tekst en klein

    – Licht blauwe titels en linkjes op wit is slecht contrast

    – Terug link uit het vragen (trinicom) stuk is niet direct duidelijk. Onhandig dat de navigatie verdwijnt. Mogelijk iets met de integratie te maken 🙂

    Achmea health als titel vindt wel jammer. Waarom niet nederlands.


    8 oktober 2003 om 10:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!