Cisco’s PR aanpak

Cisco’s PR aanpak
, ING Groep
@evr

BoingBoing publiceerde vorige week het verhaal van Michael Lynn, een security researcher bij ISS, die een beveiligslek ontdekte in de routers van Cisco. Het geheel vormt een aardige case op gebied van Public Relations.

Lynn wilde vorige maand het beveiligingslek bekendmaking op de Black Hat security Conferentie in Las Vegas, maar onder druk van Cisco mocht Lynn dit niet bekendmaken.  Cisco was van mening dat de informatie Cisco’s intellectuele eigendom schade.

Aangezien het conferentiemateriaal al gedrukt was, waren medewerkers van ISS en Cisco 8 uur bezig de presentatie van Lynn uit het conferentiemateriaal te scheuren. Een video van het geheel is op internet beschikbaar.

Twee uur voor de presentatie nam Michael Lynn echter ontslag bij ISS en presenteerde vervolgens zijn orginele slides aangaande het Cisco lek.  CMO gaat onder de kop “Collateral Damage, how not to do PR” in op onder andere deze Cisco-case, eindigend met de opmerking “Y?know, there?s a reason people hire PR consultants ? and this is it”.

Mooie case. Zie ook Technorati voor meer postings.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.