Cisco’s PR aanpak

4 augustus 2005, 04:00

BoingBoing publiceerde vorige week het verhaal van Michael Lynn, een security researcher bij ISS, die een beveiligslek ontdekte in de routers van Cisco. Het geheel vormt een aardige case op gebied van Public Relations.

Lynn wilde vorige maand het beveiligingslek bekendmaking op de Black Hat security Conferentie in Las Vegas, maar onder druk van Cisco mocht Lynn dit niet bekendmaken. Cisco was van mening dat de informatie Cisco’s intellectuele eigendom schade.

Aangezien het conferentiemateriaal al gedrukt was, waren medewerkers van ISS en Cisco 8 uur bezig de presentatie van Lynn uit het conferentiemateriaal te scheuren. Een video van het geheel is op internet beschikbaar.

Twee uur voor de presentatie nam Michael Lynn echter ontslag bij ISS en presenteerde vervolgens zijn orginele slides aangaande het Cisco lek. CMO gaat onder de kop “Collateral Damage, how not to do PR” in op onder andere deze Cisco-case, eindigend met de opmerking “Y?know, there?s a reason people hire PR consultants ? and this is it”.

Mooie case. Zie ook Technorati voor meer postings.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!