Chello mag “Brederband” niet meer gebruiken

30 maart 2005, 10:14

Wat een vondst, zo berichtten we destijds, was die nieuwe naam van Chello voor hun snelle internet: “Brederband”. Dat nog nooit iemand daar eerder op gekomen was!

Niks vondst, gromden Gilles de Smit en Bas van BBned tussen de reacties. BBned had de term Brederband namelijk al veel eerder gebruikt, samen met andere termen als breedstband en brederland. Het bedrijf spande een kort geding aan tegen Chello en kreeg gelijk van de rechter: de term “brederband” leek teveel op de geregistreerde merknaam “brederland” van BBned. Chello en moederbedrijf UPC mogen de naam Brederband niet meer voeren, op straffe van een fikse dwangsom.

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

2 Reacties

    evroekel

    Ha eindelijk eens tegenslag voor chello. Ik ben vanaf de allereerste test gebruiker bij hun geweest, maar ben nog nooit zo’n klantonvriendelijke organisatie tegen gekomen.

    En aangezien mijn chello breedband in de praktijk helemaal niet zo breed was, recent overgestapt op een ASDL-provider, die (bijna tot mijn schrik) de telefoon in 30 seconden opneemt 🙂 Dus ik lees niet met veel leedvermaak 😉


    30 maart 2005 om 15:13
    evroekel

    Inmiddels is via een persbericht van BBNed ook bekend geworden dat ook in hoger beroep Chello heeft verloren. De term brederband lijkt volgens de rechter teveel op het door BBNed geregistreerde merk Brederland. En daarmee voor de eindgebruiker verwarrend. Chello mag ook volgens het Gerechtshof geen gebruik maken van de term brederband.


    13 augustus 2005 om 13:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief