Checkit past leveringsvoorwaarden aan

20 juni 2005, 06:38

Checkit gaat zijn leveringsvoorwaarden aanpassen en er standaard in op laten nemen dat het voldoet aan de regels zoals die door Google gehanteerd worden voor partijen die actief zijn op het gebied van zoekmachine-optimalisatie. “Dat verhoogt de transparantie en geeft derden inzicht in hoe wij opereren en welke maatstaven we daarvoor hanteren.” aldus Paul Aelen, directeur van Checkit, in Emerce. Dit uiteraard naar aanleiding van straffen die Google heeft uitgedeeld aan verzekeraars als FBTO en OHRA.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    geert

    Volgens mij is het nu wel duidelijk dat Checkit fout zat.

    Ik hoor Paul Aelen alweer over transparantie en inzicht geven aan derden in de bovenstaande tekst dan hoop ik maar dat het dit keer ook voor zijn eigen toko geldt. Anders raad ik bedrijven aan om een deurtje verder te kijken…

    Geert


    20 juni 2005 om 09:58
    SEM

    Ik denk dat ze wel moeten om geloofwaardig over te gaan komen. Ze hebben een imago-deuk opgelopen die gerepareerd moet worden. Hierbij vraag ik me alleen af of die negatieve publiciteit niet zwaarder weegt…


    20 juni 2005 om 10:56
    Erik Odink

    Hartstikke leuk dat ze het in de algemene voorwaarden opnemen, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan normaal om websites te optimaliseren zonder gebruik te maken van dubieuze technieken.

    Het lijkt me dan ook dat dit standaard in de voorwaarden hoort te staan en echt niet uitzonderlijk is.


    20 juni 2005 om 12:26
    Kasper Katje

    Inderdaad jammer dat de media ze toch weer een klankbord geeft i.p.v. keihard af te knallen. Gelukkig kunnen op logs de lezers hiervoor zorgen met hun reacties.


    20 juni 2005 om 17:15
    Gerben

    Maar hoe kunnen ze dat vastleggen dan!? Als google zijn “richtlijnen” wijzigt, weten zij dat dan direct!? Nee toch!? Dus kan je zo iets toch niet serieus nemen!?


    20 juni 2005 om 19:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!