Case: Virale campagne Prince of Persia

30 november 2005, 13:48

Case: Virale campagne Prince of Persia Op zich is er niks vernieuwends aan een viral campaign, maar ik zag nog niet heel vaak een opeenvolgende serie virals voor hetzelfde product.

In Engeland heeft Ubisoft een virale campagne gelanceerd omtrent hun laatste game-titel Prince of Persia 3: The Two Thrones. Doormiddel van een tease-site werd een eerste filmpje gelanceerd.

Deze werd direct geplugd via viral sites als TTR2.com. Enkele dagen hierna verschenen de overige 2 filmpjes. hier en hier kan je deze bekijken. Geen idee of het in de UK een succes is, feit is wel dat alle filmpjes bijzonder snel door Nederlandse sites zijn opgepakt. Zo besteedde Ongein.nl er al aandacht aan en verscheen vandaag een post op VKmag.nl. Ik moet zeggen dat de filmpjes op zich staand niet bijzonder zijn, maar het geheel mag zeker grappig genoemd worden. Ben alleen benieuwd hoeveel van de mensen ook daadwerkelijk alle drie de filmpjes zien.

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

6 Reacties

    moraal

    @cem

    Helemaal mee eens, I love Bees was een geniale campagne, maar dan ook een stuk grootschaliger met (neem ik aan) grotere budgetten (tenslotte Microsoft!). Maar wanneer de middelen beperkt zijn, vind ik dit een aardige uitwerking. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar de keuze om de game-wereld in de echte wereld na te bootsen sluit natuurlijk wel goed aan bij de echte belevingswereld van hun doelgroep. 🙂


    30 november 2005 om 14:49
    Bas

    Prince of Persia… dat speelde ik nog op mijn XT… en toch pas versie 3? zijn ze ooit opnieuw begonnen met tellen?


    30 november 2005 om 20:12
    indira

    Geniaal! Jump, L1, X, Square, Triangle. Had ik het maar verzonnen.


    30 november 2005 om 21:03
    moraal

    @bas

    Euhh ja, sinds de XT (die goede oude tijd.. zucht..) is er een hoop gebeurd met Prince of Persia. 1 mislukt 3d avontuur, gevolgd door eindelijk een goede 3d uitvoering met Sands of Time 3 jaar geleden. Sindsdien elk jaar een nieuwe titel, dus op zich zijn ze er elke keer snel bij. De filmlicentie schijnt al verkocht te zijn aan een hele grote regisseur, dus wellicht binnenkort een gamende Lawrence of Arabia 🙂


    30 november 2005 om 22:59
    Cem

    Een gamende Lawrence of Arabia? Wat een belediging voor één van de beste films ooit! 🙂 Terugkomend op deze virale campagne: ik vraag me af welke doelgroep ze precies proberen aan te spreken. Veel bloed en lichamen doormidden gehakt, ik denk niet dat dit echt bedoeld is voor jongeren en/of volwassen gamers, beide groepen zijn niet onbelangrijk voor Prince of Persia lijkt me. Vooral ook omdat het spel op meerdere platforms uitkomt (ps2, xbox, gamecube, pc etc.). Ook vind ik de website (2december.co.uk) zelf te mager en nietszeggend.


    1 december 2005 om 08:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!