Bush vs Kerry

14 februari 2004, 10:43

Nu duidelijk is dat John Kerry de democratische tegenstander wordt van George W. Bush, beginnen ook de republikeinen met hun campagne.

Bush vs Kerry @ donnarosenartists.comNadat CBS eerder de MoveOn.org commercial Bush in 30 Seconds weigerde te vertonen, is het deze week een commercial van Bush dat door hetzelfde netwerk is geweigerd (zie verder watchblog).

Gelijktijdig met de tv-commercial is ook een web-commercial tegen Kerry gelanceerd: John Kerry: Unprincipled. Ruim 6 miljoen aanhangers van Bush ontvingen deze week een e-mail met de link naar deze commercial waarin wordt geclaimt dat John Kerry meer interesse heeft voor geld dan welke andere senator dan ook. Aanhangers van Kerry komen echter met een overzicht waaruit blijkt dat het bedrag dat Kerry heeft ontvangen een schijntje is van het bedrag dat George W. Bush inmiddels voor zijn campagne heeft ontvangen.

Het wordt een hete zomer in de VS waarbij zowel internet als tv een grote rol zullen spelen. Niet alleen de miljoenen voor tv- en web-commercials maar juist de strategie om details via een fijnmazig netwerk van tv-zenders, nieuwssites en weblogs te verspreiden konden wel eens de doorslag geven wie uiteindelijk gaat winnen.

Howard Dean heeft immers laten zien dat, alle miljoenen ten spijt, een kleine misstap voor de camera in een klein zaaltje in Iowa fataal kan zijn. Een moment van zwakte waarbij Dean zich heel even liet gaan tegen een opjuinende republikein werd door zijn tegenstanders zodanig opgeblazen via tv en internet dat de kansen voor Dean zo goed als verkeken waren.

Wie maakt de eerste misstap? Bush of Kerry? Lijkt me duidelijk, toch?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    polly

    tgedyryrjhey4yrhtyr


    19 januari 2005 om 12:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!