Bright!
Morgen ligt het eerste nummer van Bright in de winkel. Vandaag is het nummer al te downloaden als pdf-bestand (37 Mb!). Het kan natuurlijk liggen aan het feit dat je zo’n tijdschrift eigenlijk niet via je beeldscherm moet lezen, maar ik heb me wezenloos gescrolled om voorbij alle advertenties te komen. Of was dat nu content? En hoe verzin je het om Francisco van Jole een verhaal te laten schrijven over hoe internet in handen is gevallen van de online mafia?
Daarmee heb ik dan ook wel mijn negatieve punten gehad. De rest van het tijdschrift is leuk en snel geschreven. Vooral interessant voor de gadgetfreak, ideaal voor de verloren uurtjes in de trein of op het toilet. Heb in ieder geval een proefabonnement genomen. Drie nummers voor 12,50 euro, daar kun je je geen buil aan vallen. Wel vreemd trouwens dat één nummer in de winkel 2,50 euro kost!?
Btw, je kunt Yme beter geen kaartjes meer sturen, hij maakt zijn brievenbus maar één keer in de twee maanden open 🙂
Een tijdschift als pdf op je beeldscherm lezen lijkt me niet de meest comfortabele manier Marco ;-). Het lijkt mij een goed concept.
Storend vind ik wél de algemene kop-van-jut benadering van Francisco van Jole. Ook door jou blijkbaar.
Vooralsnog geef je niet aan waaróm Van Jole uit zijn nek praat.
€2,50 is introductieprijs. daarna kost Bright €5. Dus met een proefabonnement (3 nrs voor €12,50) krijg je de prijs van dit introductienummer terug…:-)
En luister vanmiddag naar het radio1 journaal (www.radio1.nl) over het onderwerp.
Dat het na 10 jaar dan nog steeds kan lijkt me al aanleiding genoeg…
Wat is dat toch tegen die van Jole…
Zou het het gewoon simpelweg jaloezie zijn. Vreemd.
Volgens mij valt er technisch geen spelt tussen te krijgen. Het kán, weet ook ik uit mijn GemNet tijd.
Ophef over spoofing niet begrijpen omdat het al tien jaar kan..tja.
Maar goed, On Topic: Ik denk dat het een ‘hi-po’ formule is die over tien jaar door velen is gekopieerd.
Leg dit nu eens naast PCM, Computertotaal of al die andere hopeloze formats die niet weten in te spelen op het cosmetische van nieuwe media.
Cosmetisch ja.
🙂
@Peter: Voorlopig zullen de weblogs nog wel worden beschouwd als pseudo-pers (en dus niet interessant om te noemen). Daar waar wij bloggers het fenomeen weblogs nog wel eens willen overschatten, maakt de traditionele media de fout door het te onderschatten.
@EJ: eens met je conlusie dat Bright absoluut potentieel heeft; ik heb volgens mij ook niet het tegendeel beweerd. Toch?
@EJ
Het kán ja, maar niet zoals daar beschreven, het kán, maar dan anders. Dit verhaal is natuurlijk een zeepbel die op elk moment door elke enigszins techie voorbijganger doorgeprikt kan worden. Onzin, en niets anders dan hype voor het blaadje. Erg zielig.
@Eloise: Neem de handschoen op en prik de zeepbel door!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!