Blogumentary

Blogumentary

Chuck Olsen: BlogumentaryChuck Olsen heeft recent een documentaire over weblogs gemaakt. De trailer van blogumentary staat inmiddels online evenals de weblog rondom de documentaire.

Ik ben benieuwd of businesslogs er ook in voorkomen, of dat het zich primair richt op het grassroots journalism fenomeen. Interessant is dat het een “open source” documentaire wordt. Al het materiaal inclusief uitgebreide metadata zal online beschikbaar komen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • interessant. Ga ik eens volgen. De open source gedachten vind ik een krachtig fenomeen. Ik heb net the Cuetrain Manifesto (http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2005/02/het_cluetrain_m.html) gelezen. Wat vind jij daar van?

    geplaatst op
  • Cluetrain is inderdaad een geweldig boek. Ik heb het een aantal jaar geleden gelezen. De eerste stelling "Markets are conversations" is exact hoe ik er over denk. Alles wat ik doe zakelijk, is terug te vinden in deze stellingen. Ik heb zo'n 10 jaar geleden ook een scriptie geschreven over scenemarketing. Het is grappig om het terug te lezen en te zien hoe het een "voorloper" is van de gedachten die o.a. uit de Cluetrain zijn te halen.
    Ik zal de scriptie weer eens boven water halen en integraal online zetten. Open Source nietwaar?

    geplaatst op
  • Kijk, mooi man! Daar hebben we allemaal wat aan. Waar ga je die neer zetten?

    geplaatst op
  • Ben uiteraard erg benieuwd naar die scriptie Frank!

    Hebben jullie de Social Customer Manifesto al gelezen? Zoals ik destijds al schreef, als Cluetrain Manifesto de knal was die de wereld wakker schudde, dan is volgens kenners dit zijn echo.

    Verder wil ik jullie mijn column voor de december-nieuwsbrief van LaComunidad niet onthouden: 2005 wordt het jaar van de conversatie. Ook daarin een verwijzing naar de Cluetrain. Markets are conversations, talk is cheap en silence is fatal!

    geplaatst op
  • Hehehe...Ik moet hem eerst weer goed boven water zien te halen. Hij heeft namelijk jaren geleden online gestaan op een oude homepage van me. Gedurende allerlei PC-wisselingen ben ik het origineel kwijtgeraakt. Gelukkig heb ik via archive.org en de Waybackmachine alles terug kunnen halen, zij het in text-formaat. Dus is het nu een kwestie van opmaken, indexeren en online zetten. Nog even geduld!

    geplaatst op
  • Marco, bedankt! Een mooie verwijzing. De bijdrage van je over het jaar van de conversatie zet me ook aan het denken. Vooral ook de reactie van Stefan Wobbe over De Droommaatschappij snijdt houdt. Ik schrijf regelmatig over de Experience Economy (en dus over Jensen): http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/experience_economy/index.html waarbinnen de ideeën Jensen vallen. Een goed tijdsbeeld geeft het managementboek van 2004 van Suzanne Piët: De Emotiemarkt: http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/09/de_emotiemarkt.html en Imagineering van Nijs http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/09/imagineering.html
    Ik heb de traditionele marketing en imagineering eens vergeleken in een schema: http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/09/is_imagineering.html Het concurrentielandschap zal volgen Pine&Gilmore; ook veranderen door e overgang naar het tijdperk van Transformatie: http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/10/het_nieuwe_conc.html
    Ik merk zelf dat weblogs een belangrijke bijdrage leveren aan een transformatie, dus als een soort tool. Je stelt je zelf open voor nieuwe ontwikkelingen, gaat daarover de conversatie aan en er kan dan een memorable experience ontstaan waardoor je leert, nee liever groeit.

    geplaatst op
  • Marco, lange tijd niet gezien of gesproken! Interessante site. Zal er eens rustig de tijd voor nemen om een en ander door te lezen. Leuk om te zien dat je van je passie je werk hebt gemaakt.

    geplaatst op
  • De documentaire is na twee jaar eindelijk klaar en uitgebracht. Zoals verwacht een aanrader geworden!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.