Blogstorm @ Ogilvy

Blogstorm @ Ogilvy

Blogstorm @ Ogilvy

Zoals gisteren al aangegeven, was ik een van de deelnemers van de eerste Blogstorm van het reclamebureau Ogilvy in Brussel, Belgie. Een informele bijeenkomst van bloggers uit Nederland en Vlaanderen met als doel te discussieren over hoe marketeers en merken moeten omgaan met blogs? Een veel hogere opkomst dan verwacht en een levendige discussie hebben geresulteerd in een geslaagde blogstorm.

Maarten Schenk (SixApart), Hans Mestrum (Tulip) en Bart de Waele (Netlash) hebben inmiddels verslagen van de bijeenkomst online staan. De introductiepresentatie  van Franky Willekens (Ogilvy) en mijn presentatie (pdf) staan inmiddels ook online.

Een geslaagde dag waarbij ik (opnieuw) een aantal interessante contacten heb opgedaan. Franky, nog bedankt voor de uitnodiging en complimenten voor de organisatie!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Aan de presentaties te zien moet het een leuke en interessante dag geweest zijn. De volgende bijeenkomst houd ik me aanbevolen. :-)

    geplaatst op
  • Marco, jij bedankt om me uit te nodigen om nederland mee te vertegenwoordigen ;-)

    geplaatst op
  • Graag gedaan Hans!

    Vwb de presentatie, waar ik zelf nog mee worstel is dat een presentatie (en discussie) over weblogs en marketing al snel wordt gebracht vanuit het perspectief van de (zakelijke) weblogger of de adverteerder terwijl ik eigenlijk steeds meer de focus zou willen leggen op de consument (of beter de prosumer). Is me helaas nog niet helemaal gelukt maar ik blijf er aan werken ;-)

    geplaatst op
  • Zou toeval dan toch bestaan? Gister in België uitgebreid besproken hoe en of bedrijven moeten inspringen op weblogs en vandaag 'barst de bom' rond Talpa en Retecool.
    O.a. te lezen hier op Marketingfacts en op:
    http://www.telegraaf.nl/common/jsp/print/printTemplate.jsp?artId=22704801&secId=9171
    http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/36258

    Ik heb in twee dagen tijd weer bergen met input voor mijn onderzoek! Fantastisch :)

    geplaatst op
  • Vergeet vooral ook niet de Dell-case!

    Leuk dat je er gisteren bij was Hilde en uiteraard succes met je onderzoek! Ga er natuurlijk wel vanuit dat we tzt een mooie samenvatting van het onderzoek hier kunnen lezen ;-)

    geplaatst op
  • Op Nevon speelde afgelopen dagen ook zoiets maar dan met Landrover. Is inmiddels opgelost maar goed om te bekijken. Overigens staat daar een reactie van Shel Holtz die zich afvraagt (zoals wij gisteren tijdens blogstorm) wat nu als een blogger onzin verkondigt, de waarheid verdraait etc.? Natuurlijk is er het zelfreinigend vermogen van de blogosphere, maar de schade is aangebracht. Sporen op het internet zijn niet (of moeilijk) uit te wissen. Wellicht komen er dan claims en rechtzaken tegen de aanwezigheid van die (onterechte) schadelijke sporen? Amerika kennende zal dat zeker gaan gebeuren. Hoe meten we betrouwbaarheid, integriteit, moraliteit, ethiek etc. in blogs? Wanneer is het humor? De 'doekoe' van Talpa 'wint' het nu in ieder geval, vindt men. Maar is dat zo? Wie heeft er nu welke effect? Lijkt me een mooi onderzoek waard. Hilde iets voor jou?

    geplaatst op
  • @ Marco: Thnx deze case had ik inderdaad al meegenomen.

    @ Hans: Inderdaad een goed punt van discussie. Een die zeker meegenomen wordt in mijn onderzoek. In dit geval 'wint' Talpa van Retecool maar ondertussen zijn de foto's nog steeds online te vinden. Echter in de Landrover zaak wint een particulier en krijgt hij wat hij wilt: een vervangende auto. Wat als al je klanten een vervangende auto willen? Hoe ga je daar mee om?

    Dat is dan ook meteen een discussiepunt waar ik mee worstel: Als je als customer service reageert, creëer je dan een nieuw kanaal? Wordt er dan van je verwacht dat je oplossingen biedt? En waar ga je wel op in en waarop niet?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.