Blogreviews centraal bij barcodescanning

9 januari 2006, 07:15

TechCrunch: Toshiba is bezig een applicatie te ontwikkelen waarmee mobiele telefoons barcodes kunnen inscannen en op basis daarvan content terugkoppelen. Barcode scanning is op zich niets nieuws, ware het niet dat Toshiba aangeeft de blogosphere centraal te zetten en terugkoppelt hoeveel blogs positief danwel negatief schrijven over het gescande product.

Die combi hadden we nog niet gezien of vergis ik mij?

Zoals in de comments bij TechCrunch en ook hier bij de posting over opinmind aangegeven, wordt het nog wel een behoorlijke uitdaging. Enerzijds om de informatie correct positief of negatief te scoren, anderzijds om spam te herkennen. Mooi initiatief om weblogs hiervoor te gaan gebruiken.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Brenley

    You got to push it-this estaesinl info that is!


    25 april 2016 om 22:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!