Bijna helft bereid te betalen met mobieltje

7 januari 2005, 12:03

Emerce: Ongeveer vier op de tien consumenten wil met de mobiele telefoon kunnen betalen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond onder 1274 mensen.Het gaat voornamelijk om kleine betalingen, ringtones, parkeergeld en nieuwsberichten. Dat SMS betalingen wel gebruikt worden blijkt wel uit het feit dat de SMS-actie GEEF meer dan ? 400.000 Euro heeft opgebracht in vijf dagen.

Daarbij aansluitend is het leuk om te zien dat er in april 2003 al op marketingfacts werd gesproken over sms betalingen en het mogelijk mislukken van mobiel betalen.

SMS-actie GEEF meer dan ? 400.000 in vijf dagen. De SMS-inzamelingsactie GEEF blijkt een groot succes. Vanaf 29 december is het mogelijk om via sms geld te storten op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO). Door GEEF te smsen naar 2020, doneert men automatisch 1,50 euro voor hulpverlening in de getroffen gebieden.

Alle opbrengsten die voortvloeien uit de SMS-inzamelingsacties via de shortcodes 2020 en 2863 gaan rechtstreeks naar giro 555. Alle telecom-operators, KPN, Vodafone, T-Mobile, Orange en Telfort, radio- en televisiestations en SMS-operator Golden Bytes bieden hun diensten gratis aan waardoor het totale bedrag van 1,50 euro (plus de kosten voor het versturen van het sms-bericht) per sms kan worden overgemaakt op giro 555, hierdoor zal de opbrengst zelfs hoger uitvallen dan 1,50 euro per donatie!

Martin de Boer
Interim (Online) Marketeer bij Efarmers

Marketeer met een passie voor Interactive Marketing. Daarnaast veel aandacht voor nieuwe "online" ontwikkelingen. Na ruim 8 jaar als Channel Manager Internet voor ABN AMRO te hebben gewerkt, ging hij vervolgens aan de slag als Marketing manager voor Hotel Bookers (o.a. hotelspecials.nl , bungalowspecials.nl en hotelaanbiedingen.nl). In 2009 zijn eigen advies/interim bureau efarmers gestart. Van waaruit hij diverse bedrijven adviseert over online marketing/strategie. Passie voor site analyse en daarmee het optimaliseren van campagnes, conversie en site bezoek. Daarnaast veel interesse voor new media en social media. Interesse in online media planning, multi channel campagnes en digitale overheid. Waarbij de laatste interesse vanuit mijn raadslidmaatschap van de gemeente Edam-Volendam is ontstaan.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!