• Mobile
    wordt gesponsord door

Bijdehante billboards

Bijdehante billboards
, Saristos
@saristos

Over interactieve billboards hebben we het al eens gehad. Deze variant was ik nog niet tegengekomen. Gebruikte techniek: het signaal dat een radio afgeeft.

Langs de Amerikaanse snelweg I-80, nabij Sacramento California, zijn onlangs billboards in gebruik genomen die hun afbeeldingen aan de automobilisten aanpassen. Dit doen ze aan de hand van gegevens van het luistergedrag.

Het is relatief onbekend dat autoradio’s niet alleen een signaal ontvangen, maar er ook eentje uitzenden. Een autoradio krijgt honderden verschillende signalen binnen, en heeft er maar eentje nodig. Met de tuner stemt de radio zich af op het juiste station door een zwak signaal uit te zenden. Het Amerikaanse bedrijf Mobiltrak ontwikkelde een schotel die dit signaal opvangt. Het meest ontvangen signaal is dus het meest ontvangen radiostation en derhalve de grootste doelgroep.

Het bedrijf Future Ford bijvoorbeeld heeft ondertussen uitgevogeld dat op weekdagen op het stuk I-80 waar hun billboards staan, veel mensen naar country-and-westernstations luisteren. De advertentie die vervolgens verschijnt is die van de Ford 150, een populaire pick-uptruck. ‘s Avonds echter wordt geluisterd naar praatprogramma’s en wordt de Ford Escort aangeprezen.

Bron: Intermediair


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.