Betalen voor online informatie nog geen succes

25 maart 2003, 22:18

Bedrijven doen er verstandig aan de komende jaren nog geen geld te vragen voor hun online informatieaanbod. Advertenties leveren simpelweg meer op, zo concludeert onderzoeksbureau Jupiter.

Dit jaar zullen consumenten twee miljard dollar uitgeven aan betaalde online informatie, zo heeft Jupiter becijferd. Dat is een stijging van 30 procent vergeleken met vorig jaar, zo meldt persbureau Reuters.

“Langzaam maar zeker zijn consumenten bereid om geld te gaan betalen”, zo zegt David Card van Jupiter. “Maar in de komende 18 tot 24 maanden verdienen mediabedrijven 60 tot 70 procent van hun opbrengsten uit de advertentieverkoop.”

Volgens de onderzoekers bedragen de opbrengsten uit de verkoop van advertenties dit jaar 6,2 miljard dollar. In 2007 zal dit zijn gestegen tot 14 miljard dollar, tegenover 5,4 miljard dollar voor de betaalde informatie.

Bron:

http://www.infoworld.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!