Beta-versie Become.com gelanceerd

Beta-versie Become.com gelanceerd

Beta-versie Become.com gelanceerd

Dit weekend is de beta-versie van Become.com, een nieuwe product-zoekmachine, gelanceerd. Nu komen er wekelijks nieuwe zoek-machines op de markt maar deze is in meerdere opzichten de moeite waard om in de gaten te houden.

Ten eerste het managementteam dat naast iniatiefnemer Michael Yang bestaat uit Yeogirl Yun (o.a. oprichter Wisenut), Chris Kermoian (o.a. AltaVista en Overture) en sinds dit weekend ook John Glick (Yahoo!).

Een tweede reden is de gebruikersvriendelijke interface dat erg lijkt op de interface van Google (en daardoor overeenkomt met Froogle, de shopping searchengine van Google). Groot verschil is echter dat het zoekalgoritme van Become.com (uiteraard) geen gebruik maakt van PageRank maar van het zo genoemde “Affinity Index Ranking”, een gepatenteerd algoritme dat de feedback van gebruikers meeneemt in de uiteindelijke zoekresultaten.

De laatste reden is dat ik het gevoel heb dat Become.com nu al in positieve zin is geadopteerd door de blogosfeer waardoor het de komende tijd wel eens erg veel gratis publiciteit zou kunnen krijgen.

Bron:
http://www.dailyrundown.com/

PS Ja, ik heb een account aangemaakt en ja ik ben op zoek naar een Motorola MPx :-)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Waarom moet ik eerst registreren? Blijft dat ook zo als de officiele versie wordt gelanceerd?

    geplaatst op
  • Interessant. Ben erg benieuwd welk kwalificatieprotocol van de gebruikersfeedback er aan ten grondslag ligt.
    En ook hoe de feedback van gebruikers over producten wordt geindexeerd. In hoeverre zijn (en blijven!) deze media of bronnen onafhankelijk, of te beinvloeden door adverteerders.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.