Bellen via de kabel steeds populairder

16 januari 2006, 04:45

Trouw: De kabelnetten halen massaal telefoonabonnees weg bij KPN. In zes maanden tijd is vijf tot tien procent van de Nederlanders via de kabel gaan bellen. De drie grootste kabelnetten UPC, Essent en Casema hebben respectievelijk 273.400 (sept 2005), 45.000 en 70.000 via de kabel bellende klanten. Essent heeft daarbij nog geheel geen reclame gemaakt, omdat het net van Essent nog niet geheel geschikt is voor telefonie.

Kabeltelefonie is in zeer korte tijd een forse concurrent is geworden voor KPN. Door combinatiepakketten met internet en tv aan te bieden, kunnen de kabelaars het telefoonabonnement goedkoop houden. Door enerzijds voordelige tv-abonnementen aan te gaan bieden en anderzijds bellen via internet heel goedkoop te maken, gaat KPN in de tegenaanval. Internetbellen hoopt KPN dit voorjaar gereed te hebben.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!