Balans tussen traditionele en nieuwe media bij crisis PR

Balans tussen traditionele en nieuwe media bij crisis PR
, Novo Sentio

PR Week publiceerde gisteren een interessant artikel over de balans tussen traditionele en nieuwe media bij crisis PR. In het artikel staat dat bij een crisis het bedrijf niet alleen kan rekenen op aandacht vanuit de traditionele media maar ook steeds vaker vanuit blogs en andere sociale media. PR Week stelt dat bloggers belangrijk zijn en soms zelfs de primaire doelgroep zouden moeten zijn bij crisis PR. Volgens het blad zijn er echter nog steeds te veel bedrijven die bij crisis PR te veel alleen naar de traditionele media kijken. Volgens PR Week is het zowel voor PR-bureaus als voor bedrijven belangrijk om mensen te vinden die een goede balans kunnen vinden in nieuwe en traditionele media bij het promoten van goed nieuws. En door de manier waarop slecht nieuws zijn bij een crisis kan verspreiden, zou het zeker zo belangrijk moeten zijn om mensen te vinden die een dergelijke balans ook bij een crisis kunnen hanteren.

Eind mei schreef ik hier al een artikel over crisis bloggen en dat naar mijn mening bedrijven de blogosfeer serieuzer zouden moeten gaan nemen. Ik denk dus dat PR Week een goed punt heeft. Hoewel het blad zich met name richt op de Amerikaanse markt, wordt naar mijn idee in Nederland bij crisis PR ook nog veel te weinig gebruik gemaakt van de blogosfeer. Ik ken zelf nog geen voorbeelden van bedrijven die bij een crisis de blogosfeer als primaire doelgroep heeft aangesproken en ben benieuwd of jullie wel Nederlandse bedrijven kennen die dat wel al hebben gedaan.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • O ja... ik kwam ook nog op het internet een gratis webinar over dit onderwerp tegen:

    Defensive Branding 101: Troubleshooting Your Brand in the Age of Consumer Control

    In this age of transparency, it’s harder than ever for brands to defend themselves. The time available to respond to a crisis, rumor, problem, or embarrassing gaffe is a fraction of what it was in other years. For most brands, speed is the enemy, and this is one unmistakable reality in the age of consumer-generated media. In today’s world, a CEO can go to bed and awake under the rubble of hostile buzz on Wikipedia, YouTube, blogs, and Google search results. Still, all is not lost for brands, and there are a host of steps that can be taken to defend and protect – and perhaps even grab the offensive – in a major crisis. Tools like websites, paid search, customer service, stakeholder management, and of course real-time monitoring figure into the equation.

    Join John Giacobetti, VP of Brands for Comcast, and Pete Blackshaw of Nielsen BuzzMetrics for a provocative, case-study rich webinar on Defensive Branding. Dan Mechem, former BuzzMetrics VP and FoxNews correspondent, will moderate.

    Date: Friday, August 10, 2007
    Time: 12:30 - 1:30 p.m. (EDT)

    Inschrijven: http://www.nielsenbuzzmetrics.com/webinars

    geplaatst op
  • Misschien omdat er afgelopen tijd weinig noemenswaardige crises waren bij Nederlandse bedrijven? Of je moet de verkoop van ABNAMRO en het bijbehorende klantenverloop als crisis zien, maar ik ben benieuwd hoe webloggend nederland dat oplost. Of de financiele en bestuurlijke malaise bij Spyker? Zou het structureel beter zijn gegaan als ze de blogosfeer als primaire doelgroep hadden aangesproken?

    geplaatst op
  • Wellicht aansluitend een aardig artikel:
    http://www.dmnews.com/cms/dm-news/search-marketing/42076.html

    Zet search in om de schade te beperken of uit te buiten :-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.