Balans tussen traditionele en nieuwe media bij crisis PR

10 augustus 2007, 06:02

PR Week publiceerde gisteren een interessant artikel over de balans tussen traditionele en nieuwe media bij crisis PR. In het artikel staat dat bij een crisis het bedrijf niet alleen kan rekenen op aandacht vanuit de traditionele media maar ook steeds vaker vanuit blogs en andere sociale media. PR Week stelt dat bloggers belangrijk zijn en soms zelfs de primaire doelgroep zouden moeten zijn bij crisis PR. Volgens het blad zijn er echter nog steeds te veel bedrijven die bij crisis PR te veel alleen naar de traditionele media kijken. Volgens PR Week is het zowel voor PR-bureaus als voor bedrijven belangrijk om mensen te vinden die een goede balans kunnen vinden in nieuwe en traditionele media bij het promoten van goed nieuws. En door de manier waarop slecht nieuws zijn bij een crisis kan verspreiden, zou het zeker zo belangrijk moeten zijn om mensen te vinden die een dergelijke balans ook bij een crisis kunnen hanteren.

Eind mei schreef ik hier al een artikel over crisis bloggen en dat naar mijn mening bedrijven de blogosfeer serieuzer zouden moeten gaan nemen. Ik denk dus dat PR Week een goed punt heeft. Hoewel het blad zich met name richt op de Amerikaanse markt, wordt naar mijn idee in Nederland bij crisis PR ook nog veel te weinig gebruik gemaakt van de blogosfeer. Ik ken zelf nog geen voorbeelden van bedrijven die bij een crisis de blogosfeer als primaire doelgroep heeft aangesproken en ben benieuwd of jullie wel Nederlandse bedrijven kennen die dat wel al hebben gedaan.

Caroline Korsten is actief op het internet sinds midden jaren negentig. Ze studeerde communicatie en (gezondheids)psychologie en heeft een brede kennis en werkervaring op het gebied van PR, journalistiek, marketingcommunicatie en reputatiemanagement. Gewerkt bij diverse multinationals. Deze Europa-trotter woonde vier jaar in Duitsland en twee jaar in Engeland. Geinteresseerd in alles wat met online communicatie en psychologie te maken heeft.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Justin

    Misschien omdat er afgelopen tijd weinig noemenswaardige crises waren bij Nederlandse bedrijven? Of je moet de verkoop van ABNAMRO en het bijbehorende klantenverloop als crisis zien, maar ik ben benieuwd hoe webloggend nederland dat oplost. Of de financiele en bestuurlijke malaise bij Spyker? Zou het structureel beter zijn gegaan als ze de blogosfeer als primaire doelgroep hadden aangesproken?


    10 augustus 2007 om 07:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!