Autohandel gebaat bij internet

23 december 2002, 18:50

Internet is zeer geschikt voor informatie over autoverkoop. Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Daarnaast wijst het onderzoek onder bezoekers en adverteerders van de site AutoTrack.nl uit dat 61% van de sitebezoekers op zoek is naar een tweedehands auto, terwijl 18% interesse toont in aanschaf van een nieuwe wagen.

Daarbij valt op dat niet het aantal bezoekers van de site bepalend is voor het succes, maar de kwaliteit van de site zelf. Volgens een manager van AutoTrack.nl mogen auto?s gerekend worden tot het relatief kleine groepje van producten en diensten dat succesvol gebruikmaakt van internet als informatie- en saleskanaal. Verwacht wordt dat internet op afzienbare tijd een belangrijke rol gaat innemen in de autohandel wat het vergelijkings- en keuzeproces van klanten betreft. Dit zal vroeger of later ten koste gaan van de functie van showrooms.

Ook ten aanzien van cd?s, boeken, banen en huizen wint internet terrein vergeleken bij de traditionele handel.

Bron:

http://www.salesonline.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!