Apple gekozen tot meest invloedrijke merk

30 januari 2005, 20:03

In een enquête onder bijna 2000 lezers uit 75 landen van het vaktijdschrift Brandchannel werd Apple gekozen tot het merk met de grootste wereldwijde invloed. Daarmee stootte de Amerikaanse computerfabrikant zoekmachine Google van de troon, dat sinds 2002 op de eerste plaats stond. Na Apple en Google volgen resp. Ikea, Starbucks en Al Jazeera (via: nu.nl).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Gert

    Waarom is Starbucks eigenlijk in Nederland geen gevestigd merk? Je ziet het wel in Duitsland en Groot Brittannië bijvoorbeeld. Dat is overigens ook het enige merk waarvan ik verrast ben dat deze (altijd) zo staat in dit soort rankings. Wat is hun wereldwijde invloed?


    31 januari 2005 om 08:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!