ANWB verliest 114.000 leden

5 januari 2005, 06:00

Nu.nl: De ANWB heeft vorig jaar 114.000 leden verloren. Niet eerder zegden zoveel mensen hun lidmaatschap op. “De ANWB is in zwaar weer terecht gekomen. Echt zwaar weer”, zei directeur G. van Woerkom dinsdag in zijn nieuwjaarsboodschap tegen zijn medewerkers.

Sinds de oprichting bleef de toeristenbond groeien, met enkele uitzonderingen daargelaten.

De directeur verklaart het recente verlies met de vergrijzing en hij stelt dat automobilisten op een andere manier naar pech kijken. Zij denken dat auto’s tegenwoordig zo goed zijn, dat de Wegenwacht overbodig is. Bovendien vertrokken vorig jaar 65.605 mensen met een ANWB-lidmaatschap naar concurrent Route Mobiel.

“We houden er rekening mee dat we in 2005 opnieuw leden verliezen. In de begroting gaan we uit van 90.000. We mogen ons dus gerust zorgen maken, ook over de werkgelegenheid”, schetste hij een somber beeld. “Inmiddels is het zwaar weer: harde tot stormachtige wind. De stormbal is gehesen. Hier en daar loopt het water over de dijk.”

De ANWB-marketeers starten dit jaar met een zware uitdaging!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!