ANP vanaf nu met een zachte ‘G’

19 juni 2007, 03:55

Persbureau ANP is sinds vandaag voor het grootste deel in Belgische handen gekomen. De Belgische investeringsmaatschappij GIMV (Halder) (slogan: Let’s build Companies: dat belooft nog wat) heeft een principeakkoord bereikt over de overname van het belang in ANP van de vier grote dagbladuitgevers van Nederland: Telegraaf Media Groep, PCM, Wegener en NDC (Noordelijke Dagblad Combinatie).

GIMV en NPM Capital houden beiden 43,75 procent van de aandelen in ANP, het management van het persbureay blijft tekenen voor 12,5 procent van de aandelen. Met deze transactie is het ANP eindelijk totaal verzelfstandigd. Het verzelfstandigingsproces ging in 2004 van start. Toen al trokken de dagbladuitgevers zich terug tot een belang van 30 procent. (bron: Media Facts)

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!