Amerikanen verwachten van bedrijven presence in social networks

Amerikanen verwachten van bedrijven presence in social networks

‘An overwhelming majority (93%) of online Americans say companies should have a social-media presence, and 85% believe these companies also should be interacting with consumers through social media.’ Dat blijkt uit een onderzoek van Cone (via Marketingcharts).

In het onderzoek werd Amerikanen gevraagd wat ze precies verwachten van bedrijven in relatie tot social media. Dan krijg je dit interessante lijstje:

  • Bedrijven moeten social networks inzetten om mijn problemen op te lossen (43%)
  • Bedrijven moeten open staan voor feedback op hun producten en services (41%)
  • Bedrijven moeten nieuwe manieren ontwikkelen voor consumenten om de conversatie aan te gaan met hun merk (37%)
  • Bedrijven moeten aan marketing doen richting consumenten (25%)

‘The news here is that Americans are eager to deepen their brand relationships through social media,’ zegt Mike Hollywood, directeur nieuwe media bij Cone. ‘It isn’t an intrusion into their lives, but rather a welcome channel for discussion.’ Hieronder nog wat grafieken en onderzoeksresultaten uit het onderzoek van Cone. Het persbericht daarover kun je hier vinden: ‘Cone finds that Americans expect companies to have a presence in social media.’

Belangrijke onderzoeksresultaten:

  • Men are twice as likely than women interact frequently (one or more times per week) with companies via social media (33% vs. 17%).
  • One-third of younger, hard-to-reach consumers (age 18-34) believe that companies should actively market to them via social networks.
  • The wealthiest households (household income of $75K+) also believe that companies should seek to reach them via social media.
  • Two-thirds of the wealthiest households and the largest households ( those with three or more members) feel stronger connections to brands they interact with online.

 

{title}


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Leuk dat je dit met ons deelt!

    Ik denk wel dat 1 ding heel belangrijk is voor het voeren van marketing binnen een sociaal netwerk, en dat is RELEVANTIE!!!

    Zonder relevantie is het irritant en doet het niets goeds voor een merk. Met relevantie voor de leden van een sociaal netwerk is het een heel ander verhaal. Dan heb je het bijvoorbeeld over sponsored content dat, mits relevant, leuk is voor de leden. Of co-creation opties, ook leuk voor de leden.

    Afijn, wat ik wil zeggen is het volgende, zonder RELEVANTIE ben je irritant!

    fijne dag allemaal!!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.