• Mobile
    wordt gesponsord door

Amerikanen hoeven geen internetmobieltjes

Amerikanen hoeven geen internetmobieltjes

Amerikanen hebben liever een klein, compact mobieltje, dan een met allerlei internetfunctionaliteiten. Een klein formaat geeft voor meer dan tweederde van de kopers de doorslag. Dit blijkt uit onderzoek van Jupiter Research, dat het beperkte aanbod van mobiele internetdiensten als belangrijkste oorzaak aanwijst.

Voor 34% van de kopers is formaat belangrijk, 19% kiest zijn mobieltje vanwege de polyfone belmelodieen, 12% kiest het grote, scherpe kleurenscherm, 12% vindt pda-functionaliteit belangrijk, 10% denkt aan multimedia message service (mms), 9% valt voor de mogelijkheid te internetten met zijn nieuw aan te schaffen mobieltje, 6% wil plaatjes kunnen maken en versturen en 4% wil spelletjes kunnen downloaden en spelen.

Voor de Japanse consument zijn de extra functionaliteiten veel belangrijker, zo blijkt uit onderzoek van Gartner. Bijna driekwart van de verkochte mobieltjes in 2003 heeft een cameraatje ingebouwd. Japanners zijn in een eerder stadium aan mobiel internet gewend geraakt, toen nog weinig Japanners internet via de vaste telefoonlijn hadden.

Volgens Gartner gaat de Europese beller snel de Japanse achterna: in 2006 heeft tweederde van de hier verkochte toestellen een camera.

Bron:
http://nu.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.