Afblijven, de weblog is van ons!

Afblijven, de weblog is van ons!

Vorige week laaide de discussie over fake weblogs weer op. Dit keer was het Procter & Gamble die een zogenoemd character blog lanceerde ter ondersteuning van de introductiecampagne voor een nieuwe deodorant. Fake omdat de weblog niet wordt bijgehouden door echte bloggers maar door een aantal karakters verzonnen door het verantwoordelijke communicatiebureau. Bekende bloggers als Steve Rubel verzetten zich al geruime tijd tegen dit soort character blogs.

Dit weekend maakte Brad Hill een aardige vergelijking met de piano dat gedurende 150 jaar werd beschouwd als een klassiek instrument en volgens klassieke musici niet geschikt was voor andere muzieksoorten. Een aardige vergelijking die mij aan het denken heeft gezet over de toekomst van weblogs.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.