Advertenties blokkeren steeds populairder

Advertenties blokkeren steeds populairder

Software waarmee online advertenties kunnen worden geblokkeerd is bezig aan een grote opmars, zo meldt Forrester Research. Inmiddels maakt veertien procent van de Noord-Amerikanen hiervan gebruik. Een jaar terug was dat nog maar 1 procent.

De meerderheid van de ondervraagden vindt het filteren van online advertenties in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de surfers zelf. Dat stelt 54 procent van de Noord-Amerikanen. Een bijna net zo grote groep (53 procent) legt de bal bij de sites. Een kleiner aantal, 35 procent, meent dat de adverteerders voor het filteren van online reclame zouden moeten zorgen, zo stelt Forrester.
Slechts dertien procent van de Noord-Amerikanen zegt online advertenties waardevol te vinden en ze beslist niet te willen blokkeren. Iets meer dan dertig procent vindt het te veel gedoe om de blokkerings-software te installeren. Maar een groeiend aantal consumenten neemt wel het heft zelf in handen.

Zo’n vijftien procent van de respondenten - Forrester Research ondervroeg tienduizend Amerikaanse en Canadese online consumenten - zegt software te downloaden waarmee online advertenties kunnen worden geblokkeerd. Een jaar geleden was dat nog geen procent. Een iets kleiner deel, veertien procent, gebruikt de software ook daadwerkelijk.

Maar liefst 28 procent van de ondervraagden zegt wel eens sites te mijden vanwege de online advertenties. Kleine groepen (??n op de twintig ondervraagden) veranderden wegens online reclame van ISP of browser. De meerderheid van de respondenten (53 procent) is nog niet actief bezig met het blokkeren of filteren van online advertenties, aldus Forrester.

Opvallend in het onderzoek is het verschil tussen breedband- en inbel-surfers. De eerste groep, die meestal over meer online ervaring beschikt, staat veel kritischer tegenover online advertenties. Zo heeft 21 procent van de breedband-internetters blokkeer-software gedownload, tegenover elf procent van de inbellers. Van de inbellers vindt veertien procent online advertenties te waardevol om te blokken of filteren, van de breedbanders vindt elf procent dit.

Bron:
http://www.emerce.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Zie ook:

    43% Say Online Advertising is a Nuisance (MSN)

    We do know that intrusive advertising on the web both works and is hated at the same time. In addition to the 43% nuisance measurement, this new study by RoperASW says 53% of Americans are irritated by online ad clutter. Interestingly, the same study says that irritation rate is 65% for television advertising and 56% for print advertising. So is this a good thing for online advertising? Not really.

    The study also says that only 38% say online ads are "useful and informative". That figure for television is 78%. Quite a difference. So, TV is more irritating but more informative and online is less irritating but less informative. Go figure.

    Bron:
    http://www.msnbc.com/news/881516.asp?0si=-&cp1=1

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.