Adverteerders willen meetresulaten zien

Adverteerders willen meetresulaten zien
, Carl Mangold

Op de jaarlijkse bijeenkomst van de American Association of Advertising Angencies werd veel aandacht besteed aan meetbare resultaten.

“Of course, as advertising has historically been viewed as more art than science, their ability to get ‘inside the numbers’ of marketing budgets has been limited. Advertising departments could insulate themselves from close scrutiny by claiming what they do is too ‘emotional’ to be accurately quantified. Brand-building is not for spreadsheets, they claimed”.

Those days are over.

Today, everything is accountability. Media that can’t deliver and back it up with numbers are dead.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.