Actiemarketingbureaus profiteren niet voldoende van economische crisis

Actiemarketingbureaus profiteren niet voldoende van economische crisis

De actiemarketingbureaus profiteren nauwelijks van de stijgende interesse voor actiemarketing onder adverteerders. Het actiewapen wordt in de winkels meer dan ooit ingezet. Uit cijfers van AC Nielsen blijkt dat promoties in het retailkanaal steeds belangrijker worden.

Van iedere euro is bijna 15 cent afkomstig van producten die met een sp-actie worden aangeboden. Ondanks dat klagen de bureaus, en enigszins terecht. De reclamebureaus hebben het nog moeilijker en houden zoveel mogelijk werk in eigen hand. Ook op het gebied van actiemarketing doen zij meer dan voorheen voor de klanten. Als gevolg daarvan profiteren de actiemarketingbureaus onvoldoende van de toenemende belangstelling voor hun specialisme. Daarnaast zijn opdrachtgevers op zoek naar bureaus die expertise hebben op het gebied van dm en sp en deze massamediaal kunnen inzetten. Daar lijken themabureaus meer geschikt voor te zijn dan de actiebureaus.Om toch inkomsten binnen te halen, kunnen de actiebureaus zorgen voor verbreding van de scoop en een meer onderscheidende creativiteit. Zij zullen ook meer expertise op het massamediale vlak moeten ontwikkelen.

Bron:
Incentive nr. 3, p. 18, 1,5 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.