ABN Amro lanceert digitale kluis

ABN Amro lanceert digitale kluis

Webwereld: Internetkluisje blijkt geen kaskraker te zijn. Lockertje.nl gaat na een jaar definitief op slot.

In dezelfde week heeft ABN Amro de digitale kluis gelanceerd. Het betreft een nieuwe dienst binnen Internet Bankieren en geeft klanten de mogelijkheid om documenten en bestanden op te slaan bij de bank. Tot 1 mb is de service gratis.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Begreep een paar weken geleden dat victoria loyalty 100% ING is geworden. Zij hebben de dienst freeminder.nl. Zullen binnenkort ook wel met zoiets gaan komen voor al haar klanten, of doen ze dat al?

    geplaatst op
  • Kan iemand mij uitleggen waarom ABN Amro (en wellicht freeminder?) met een digitale kluis komen als lockertje.nl heeft laten zien dat het niet werkt?

    geplaatst op
  • Robert, omdat dit een onderdeel is van een groter geheel en brede strategie. Bovendien even in termen van vertrouwen: delicate persoonlijke info bij lockertje.nl of de ABN/AMRO opslaan? Volgens mij heb je het antwoord al. Andere banken zullen volgen. Een digitale kluis is ook een plek voor tunn-key marketinginfo en interactieve communicatie met de klant of prospect.....

    geplaatst op
  • ABN Amro heeft de logistiek al voor een besloten inloggedeelte. Leden zullen persoonlijk hun toegangscodes moeten afhalen bij de bank, het beveiligde gedeelte staat al, de bijbehorende supportafdeling staat al en de consument heeft er vertrouwen in. Een MB webruimte kost zo goed als niks, dus veel extra kosten zal ABN er nauwelijks op maken. Bovendien heeft ABN AMRO al tienduizenden mensen die van die omgeving gebruik maken, waar Lockertje elk individu met veel pijn en moeite binnen moest zien te slepen.

    En wat Treur zegt klopt natuurlijk: straks hebben de deelnemers een reden om nog vaker de ABN-site te bezoeken, wat ABN AMRO de mogelijkheid geeft om nog vaker met de klant te communiceren (al dan niet op maat). Lockertje moest het geld binnenbrengen met abonnementsgeld, ABN AMRO wil simpelweg de klant nog nauwer aan zich binden en nog eens een extra verzekering aan de man brengen, een extra krediet slijten of noem het maar op.

    geplaatst op
  • Sinds het voorjaar 2007 zijn wij gestart met een Digitale Kluis op internet. Op de site Secumap.nl hebben zich sinds de introductie al meer dan 3.000 gebruikers geregistreerd.

    Het concept werkt voor ons dus wel, het ligt er maar net aan hoe je een en ander aanpakt. Wij zijn 100% onafhankelijk en werken anoniem. De enige informatie die wij van onze gebruikers hebben is hun emailadres en naam. Dus geen adres en/of woonplaats.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.