Aandeel vrouwen op Europese internetpopulatie stijgt maar langzaam

13 augustus 2003, 15:05

In mei 2003 was 42% van de Europese internetgebruikers vrouw, slechts 1% meer dan een jaar eerder. De groei van het aantal vrouwelijke internetters is zo traag dat het aantal mannelijke en vrouwelijke gebruikers pas in 2010 op gelijke hoogte komt.

Dit blijkt uit onderzoek van Nielsen/NetRatings.Om het internetgebruik onder vrouwen te doen stijgen is het volgens Tom Ewing van Nielsen/NetRatings belangrijk dat internet zijn reputatie als typisch mannelijk medium kwijtraakt. Dat gebeurt vanzelf naarmate er meer vrouwelijke gebruikers komen, maar aanbieders kunnen ook activiteiten ontwikkelen die specifiek vrouwen aanspreken, zoals winkelen, reizen, opleidingen, financien, gezondheid en cosmetica. Het aandeel van vrouwen op de totale internetpopulatie in Europa varieert. Zweden en het Verenigd Koninkrijk hebben naar verhouding de meeste vrouwelijke internetters, maar in Italie maken vrouwen slechts 40% van de populatie uit. Dit percentage is tussen mei 2002 en mei 2003 zelfs licht gedaald.

Bron:

Media Week p. 26, 1/3 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!