Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

‘Je mag de SEO-volwassenheid van opdrachtgevers echt niet meer overschatten’

Interview met Martin van Ammers (Netprofiler) & Boyd van Dongen (Essent, Energiedirect.nl, Vandebron) van de DDMA Commissie SearchDe DDMA Commissie…

Kijk, zo bereik je dus wél de hoogste positie in Google

"Jij zorgt er wel even voor dat mijn website op de hoogste positie in Google komt, hè?" Nee, beste ondernemers, hoe…

7 tips om gebruik te kunnen maken van historische zoekgegevens

Zicht krijgen op voortgang in het verleden, de evolutie van de strategie en de bewegingen van concurrentenHoe kun je actiegerichte…

Vindbaarheid optimaliseren door SEO en SEA te combineren

De inzet van zoekmachinemarketing: de case van het Safari Meeting CentreDe vindbaarheid van het congrescentrum Safari Meeting Centre liet wel…

Optimaliseer je website voor lokaal zoeken

We weten ondertussen dat we iets moeten doen met SEO en maken het onderdeel van onze onlinemarketingstrategie. In het MKB…

Snel SEO verbeteren: zes tips voor de doe-het-zelver

Het is een term die vaak voorbij komt en bij iedere marketeer bekend is: SEO, Search Engine Optimization, zoekmachine-optimalisatie. En…

Google Facts: alles over AVG, assistant en autocomplete

Dit overzicht gaat lang zijn, want vorige maand had ik helaas geen tijd om alle updates van april te verzamelen.…

320 tekens for the win: de perfecte meta-description

Onlangs schreef Robin van der Sar er al over, maar Google heeft de meta-description hoe wij die kennen grondig op…

Mobile First Index: wat zijn de do’s en dont’s?

Begin 2015 gaf Google aan dat mobielvriendelijke websites een streepje voor hebben op niet-mobielvriendelijke websites. Inmiddels worden websites veel vaker…

De 12 beste SEO-tools die je zou moeten gebruiken

SEO-tools uitgelegd: welke tool gebruik je voor welk onderdeel?SEO wordt een stuk makkelijker en efficiënter met de juiste tools. Het…

Mobile first in SEO: wat nu?

We horen al jaren dat mobiel het internet gaat veroveren. Door een wijziging in de manier waarop Google haar zoekresultaten…

Stel de zoekende gebruiker centraal, niet de zoekmachine

Stop nu nog met SEO, begin vandaag met USODe afgelopen weken hebben we weer tal van (nieuws)berichten voorbij zien komen…