Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Storydesign, voor een ijzersterk verhaal

We kennen ze allemaal wel, sprekers die een slecht verhaal hebben, niet overtuigend overkomen of waarvan de PowerPoint grotendeels bestaat…

LinkedIn: linken is leuk, maar niet genoeg

Uitgelezen: "Meer succes met LinkedIn! Handleiding voor professionals" door Corinne Keijzer"Jaaaa, ik zit er wel op, maar ik doe er…

Uitgelezen: Social Media Management vanuit commercieel perspectief

Vluchtig. Snel. Verzadiging. Het zijn enkele kenmerken van de manier waarop we anno 2017 content consumeren bij de hoeveelheid van…

Hoe small en big data en experimenteren NRC weer tot groei bracht

NRC is een van de weinige dagbladen in Nederland dat het aantal abonnementen ziet groeien. Dat succes komt niet uit de…

Hoe werkt onzichtbare invloed nou eigenlijk?

Uitgelezen: Invisible Influence van Jonah BergerWij worden continu beïnvloed door anderen om ons heen. Of we ons daar nu bewust van…

Uitgelezen: Transmedia Storytelling, stappenplan voor communicatieprojecten

Hoe vertel je een verhaal dat de aandacht vasthoudt?“Don’t go chasing waterfalls” staat er op de cover van het boek…

Uitgelezen: ‘Mindsharing’ door Lior Zoref

Mindsharing! Dat klinkt nieuw. Dat klinkt fris. Dat klinkt innovatief. Dat klinkt alsof de wereld het nodig heeft. Vreugde alom,…

E-mail is een massamedium, maar datgene wat dit medium een succes maakt, is alles behalve massaal

Uitgelezen: ‘E-mailmarketing: Alles voor inspiratie, creatie en succes!’"Wie belt er nou nog?", klonk het in een reclame van telco onderneming…

Schrijven voor het hagedissenbrein: zo overtuig je iedere doelgroep

Uitgelezen: 'Persuasive copywriting' door Andy MaslenOver het algemeen mijd ik boeken over copywriting. In de praktijk zijn dat namelijk meestal…

Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

Hink-stap-sprong door bedrijfskunde en marketingBenieuwd las ik het boek "Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?". Zou auteur Kasper Klaarenbeek iets…

De grote mythen van ons brein vakkundig ‘busted’

Uitgelezen: Great Myths of the Brain van Christian JarretVoor mij ligt het nieuwe boek van dr. Christian Jarret, een expert…

Uitgelezen: Bedwing het monster social media

Het nieuwe boek van Jeroen Bertrams lees je in een (korte) ruk uit, zo makkelijk en toegankelijk is het geschreven.…