Er zijn boekenplanken vol geschreven over positioneren en onderscheidend vermogen. Herkenbaarheid is even belangrijk, maar het ondergeschoven kindje van marketeers.
Bij een rebranding of merkupdate draait het in de kern natuurlijk om verbeterde merkprestaties. Bij een fusie of afsplitsing in zekere zin ook, maar de aanleiding is daar anders.
Spreken mensen over een rebranding, dan is de kans groot dat het in veel gevallen eigenlijk gaat om een restyling…
Als je al je hele leven met merken werkt, dan is het vrij logisch om te denken dat de wereld…
Een sterk merk wordt steeds meer gezien als een essentieel ingrediënt voor toekomstig succesWaarom zou je investeren in merkverandering tijdens…
Van tijd tot tijd is je merk toe aan een update: of het nu gaat om een compleet nieuwe positionering…
Van Overtoom naar Manutan, van Smiths naar Lays, van Telfort naar O2 en weer terug naar Telfort (en straks KPN)……
Het opheffen van XS4ALL en Telfort door KPN riep veel en soms heftige reactie op. Van klanten en soms ook…
Je mag Daan Lodewijks gerust een online veteraan noemen in de reiswereld. Al meer dan vijftien jaar houdt hij zich bezig…
Is een monolitisch merk beter voor een universiteit of overheid? - 16 argumenten voor en tegenIn drie recente projecten voor…
Vier schildpadden die door groen mutatieslijm veranderden in intelligente wezens en training kregen van een rat in Japanse krijgskunst: het concept van de ‘Teenage…
Hoe je de meest onderbenutte kant van merkontwikkeling effectief inzetWij, mensen, zijn bijzonder goed in het toekennen van karaktertrekken aan personen…