Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Rebranding of restyling: Wil je vernieuwen of herkend worden?

Er zijn boekenplanken vol geschreven over positioneren en onderscheidend vermogen. Herkenbaarheid is even belangrijk, maar het ondergeschoven kindje van marketeers.

De 10 meest waardevolle voordelen van een rebranding

Bij een rebranding of merkupdate draait het in de kern natuurlijk om verbeterde merkprestaties. Bij een fusie of afsplitsing in zekere zin ook, maar de aanleiding is daar anders.

Rebranding of restyling? Ken de verschillen en de gevaren.

Spreken mensen over een rebranding, dan is de kans groot dat het in veel gevallen eigenlijk gaat om een restyling…

Succesvol rebranden? Staar je niet blind op de ‘top’ van de ijsberg!

Als je al je hele leven met merken werkt, dan is het vrij logisch om te denken dat de wereld…

8 redenen waarom rebranden in tijden van crisis juist wél een goed idee is

Een sterk merk wordt steeds meer gezien als een essentieel ingrediënt voor toekomstig succesWaarom zou je investeren in merkverandering tijdens…

Businesscase voor rebranding: wat kost het, wat levert het op?

Van tijd tot tijd is je merk toe aan een update: of het nu gaat om een compleet nieuwe positionering…

PR in rebranding valt of staat met geloofwaardigheid

Van Overtoom naar Manutan, van Smiths naar Lays, van Telfort naar O2 en weer terug naar Telfort (en straks KPN)……

Wat we kunnen leren van KPN: hef gerust een merk op

Het opheffen van XS4ALL en Telfort door KPN riep veel en soms heftige reactie op. Van klanten en soms ook…

Daan Lodewijks (Tenzing Travel): “Wij verkopen niets online”

Je mag Daan Lodewijks gerust een online veteraan noemen in de reiswereld. Al meer dan vijftien jaar houdt hij zich bezig…

Merken voor overheden of universiteiten: één voor allen of allen voor zich?

Is een monolitisch merk beter voor een universiteit of overheid? - 16 argumenten voor en tegenIn drie recente projecten voor…

Het veranderen van je snoet levert niet altijd de beste resultaten op

Vier schildpadden die door groen mutatieslijm veranderden in intelligente wezens en training kregen van een rat in Japanse krijgskunst: het concept van de ‘Teenage…

Waarom jouw merk niet zonder persoonlijkheid kan

Hoe je de meest onderbenutte kant van merkontwikkeling effectief inzetWij, mensen, zijn bijzonder goed in het toekennen van karaktertrekken aan personen…