Seizoenskortingen zijn een slimme manier om de verkoop te stimuleren, overtollige voorraad te verkopen en klanten aan je te binden. Maar, zoals met alles, het is een balans.
Een merk is wat doelgroepen vinden dat het is.
In een uitgebreid tweeluik schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen en marketing elkaar kunnen versterken.
Wat kunnen we leren van 'Daisugi' om in tijden van verandering de positionering steeds relevant te houden.
Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.
Er zijn boekenplanken vol geschreven over positioneren en onderscheidend vermogen. Herkenbaarheid is even belangrijk, maar het ondergeschoven kindje van marketeers.
Enkele weken geleden werden we opgeschrikt door het vreselijke nieuws van de oorlog in Oekraïne. En bij veel merkorganisaties ontstond…
(Her)positioneren met archetypes van Jung Bij de herpositionering van je merk is het wijs om een model te gebruiken dat…
...en da's jammer want het werkt dus wel heel goedIn deze barre tijden konden we dit er ook nog wel…
Het is fijn een glitter-muis te zijn, maar verlies de grijze muis niet uit het vizierEen positionering is belangrijk voor…
Wat heeft een merkstrategie gemeen met een dieet? Verrassend veel, volgens mij. Maar twee lessen worden daarbij vergeten: het geheim van het beste dieet.…
'Een klant zei laatst "jullie voelen echt als familie". Die ervaringen worden doorverteld.'Deze blogpost is gebaseerd op een interview met…