Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 1/2)

In een uitgebreid tweeluik schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen en marketing elkaar kunnen versterken.

Daisugi als levende metafoor voor een sterke positionering

Wat kunnen we leren van 'Daisugi' om in tijden van verandering de positionering steeds relevant te houden.

Mark Ritson op Marketingweek: ‘Wees een KitKat’

Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.

Rebranding of restyling: Wil je vernieuwen of herkend worden?

Er zijn boekenplanken vol geschreven over positioneren en onderscheidend vermogen. Herkenbaarheid is even belangrijk, maar het ondergeschoven kindje van marketeers.

Merkactivisme: met alleen de vlag van Oekraïne op het pand ben je er niet!

Enkele weken geleden werden we opgeschrikt door het vreselijke nieuws van de oorlog in Oekraïne. En bij veel merkorganisaties ontstond…

Basishandleiding Merkpersoonlijkheid

(Her)positioneren met archetypes van Jung Bij de herpositionering van je merk is het wijs om een model te gebruiken dat…

Er valt steeds minder te lachen om reclame

...en da's jammer want het werkt dus wel heel goedIn deze barre tijden konden we dit er ook nog wel…

Leer van de positionering van Vegan-ijs

Het is fijn een glitter-muis te zijn, maar verlies de grijze muis niet uit het vizierEen positionering is belangrijk voor…

Merkstrategie is als een dieet

Wat heeft een merkstrategie gemeen met een dieet? Verrassend veel, volgens mij. Maar twee lessen worden daarbij vergeten: het geheim van het beste dieet.…

De mensgedreven groei van koeltechnisch bedrijf IJskoud

'Een klant zei laatst "jullie voelen echt als familie". Die ervaringen worden doorverteld.'Deze blogpost is gebaseerd op een interview met…

Methoden om je merk te positioneren

Merkmanagement kun je zien als een kringloopWie zich als merk wil onderscheiden van de massa is geïnteresseerd in hoe je…

Karwei: emotie moet resulteren in omzet

Mariëlle Rooswinkel (Karwei), Rik Ledder (TBWANeboko) en Marc van Eck (New Growth Strategies) over de nieuwe marketingformule van de bouwmarktketen:…