Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De tegengestelde trends die marketing in 2024 bepalen

Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.

Ingmar de Lange wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 met Sterk Digitaal Merk

‘Sterk Digitaal Merk’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot hét marketingboek van 2022.

Marketing komt met Manifest – wat staat daarin?

'Formeer wendbare teams. Ga experimenteren. Leer van elkaars fouten en bloei.'Bijzonder nieuws vandaag dat al een tijdje in de lucht…

Marketing Manifest daagt uit om betekenisvolle impact te maken

Marketingorganisaties slaan handen ineen om marketeers nog meer slagkracht te bieden Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers…

Vinted en de hobbelige weg naar groot succes

Interview met CEO Thomas PlantengaVinted, platform voor tweedehands kleding en andere producten, is een hit in verschillende Europese landen, waaronder…

Vertrouwen in succes van Tenzing

Kleurrijke ex-Red Bull CMO Van Bockel over zijn helletocht naar een plek op het schapHet Platform Innovatie in Marketing had…

Artificial Intelligence: wat kun je ermee als marketeer?

Een verslag van de PIM-themasessie over AIArtificial Intelligence (AI) is niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Netflix,…

The war for marketing talent

Op 15 april organiseerde PIM (Platform Innovatie in Marketing) bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam een sessie die volledig in het…

Wil je als marketingland inspireren, begin dan klein

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil van Nederland het meest inspirerende marketingland van Europa maken. Maar hoe doen we…

Marketing events: bij welke neem je meer mee naar huis dan een stapeltje visitekaartjes?

Zijn marketing events onderhevig aan inflatie?Als Marketingfacts bloggers krijgen we een enorm aantal uitnodigingen voor weer een nieuw evenement over…

Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf

Data-driven marketing of databasemarketing is de nieuwste rage binnen marketing. Termen als ‘big data’ en ‘smart data’ zijn echter voor veel…

De definitie van big data is niet belangrijk, het gaat om de toepassing ervan

Samen met SAP organiseerde PIM (Platform Innovatie in Marketing) op 19 mei een sessie over big data & customer intelligence.…