Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Het doel in non-profit marketing ís de winst

Wat zijn de benefits van non-profitmarketing? Waar moet je op letten? En hoe meet je het resultaat als dat geen…

‘Ook in de non-profitsector werken marketingtechnieken’

Mariëlle Verlouw (Yell Communicatie) over de Vrij Veilige Dating Show, CoronaMelder-app en het verschil (en de overeenkomst) tussen profit en…

Free a Girl: non-profit, maar ook gewoon commercieel

Evelien Hölsken over NGO-marketingHet is Free a Girl de afgelopen tien jaar gelukt om meer dan 4.500 jonge meisjes te…

Download nu de Special over Non-profitmarketing

Marketing is een commerciële discipline: het gaat in essentie om het behalen van meer omzet. Non-profitorganisaties bedrijven ook marketing, maar…

6 vragen aan non-profits

Non-profits hebben vaak moeite met marktdenken. Klant, organisatie en propositie zijn niet op elkaar afgestemd. Ze denken soms als monopolisten,…

Band op Spanning: slimme marketing van lucht

Bandenspanning als issue voor maatschappij, bedrijf en consumentTot enkele jaren geleden was ook voor mij de bandenspanning op mijn auto…

War Child: win-win dankzij datagedreven marketing

Steeds meer marketeers zien het verbeteren van de klanttevredenheid als de belangrijkste reden om data in te zetten bij marketing.…

Weten wat werkt, snappen wat past

Over creatief én effectief fondsenwerven In een oud stripalbum heeft Guust Flater iets uitgevonden: een zelfrijdende rolkoffer. Het apparaat werkt…

Goede doelen, pak je communicatie anders aan

One-to-one in plaats van one-size-fits-allVeel goede doelen drijven op structurele geldstromen van donateurs. Maar de cultuur van doneren verandert. Mensen…

Uitdagingen voor non-profitmarketeers en tips om daarmee om te gaan

Marketeers bij non-profitorganisaties kunnen rekenen op extra weerstand uit de eigen achterbanNederlanders zijn gek op goede doelen en maatschappelijk verantwoorde…