Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 2/2)

Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.

Dubbele identiteit vergt balanceerkunst

Als de identiteit eigenlijk uit twee tegenstrijdige identiteiten bestaat, kan dat problemen geven bij hoe stakeholders de organisatie begrijpen en waarderen.

Marketing the Rainbow: Waarom diversiteit niet alleen belangrijk is voor B2C

De activiteiten van merken en organisaties op het gebied van Marketing the Rainbow zijn over de jaren heen verschoven van…

De synergie tussen CSR en narratieve boodschappen

Commerciële en publieke organisaties zijn zich in toenemende mate bewust van het belang van een positieve reputatie voor haar doelstellingen.…

Van boef tot burger: MVO vriendelijk campagne boosten doe je zo

Samenwerking McDonald’s en Dirtbags: OCEAN doeken Maestro Truffel Deluxe verwerkt tot oersterke tassenSoms kan je als marketeer je campagnematige mes…

Marketing&Facts: Wie betaalt sport?

Aantal sponsorende gokbedrijven neemt af, construction & engineering neemt toeSport en sponsoring zijn met elkaar verbonden als de trein met het…

Een concrete marketing-bijdrage aan een mooiere wereld

Consumenten wíllen wel goed doen, maar gedragen zich er niet naar. Hoe gaan we dat oplossen?Eind januari plaatste ik namens…

Duurzame merken worden een beweging door groene marketingcampagnes

Hoe bedrijven zich ontwikkelen tot een maatschappelijke bewegingDuurzame merken willen zich steeds vaker uitgroeien naar een beweging. Deze week verscheen…

De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes

Coronacrisis brengt marketing en MVO dichter bij elkaarMensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons…

ReclameReview: lach jij samen met Colgate om huisvaders, boksers en boeren?

De tandpasta van Colgate kennen we allemaal, maar hebben we er ook een gevoel bij? Niet echt. Dat wil moederbedrijf…

Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme

Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De…

De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

Nieuw boek Jeroen Smit genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2020'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de…