Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.
Als de identiteit eigenlijk uit twee tegenstrijdige identiteiten bestaat, kan dat problemen geven bij hoe stakeholders de organisatie begrijpen en waarderen.
Commerciële en publieke organisaties zijn zich in toenemende mate bewust van het belang van een positieve reputatie voor haar doelstellingen.…
Samenwerking McDonald’s en Dirtbags: OCEAN doeken Maestro Truffel Deluxe verwerkt tot oersterke tassenSoms kan je als marketeer je campagnematige mes…
Aantal sponsorende gokbedrijven neemt af, construction & engineering neemt toeSport en sponsoring zijn met elkaar verbonden als de trein met het…
Consumenten wíllen wel goed doen, maar gedragen zich er niet naar. Hoe gaan we dat oplossen?Eind januari plaatste ik namens…
Hoe bedrijven zich ontwikkelen tot een maatschappelijke bewegingDuurzame merken willen zich steeds vaker uitgroeien naar een beweging. Deze week verscheen…
Coronacrisis brengt marketing en MVO dichter bij elkaarMensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons…
De tandpasta van Colgate kennen we allemaal, maar hebben we er ook een gevoel bij? Niet echt. Dat wil moederbedrijf…
Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De…
Nieuw boek Jeroen Smit genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2020'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de…
Podcast-interview met 'reclamebaas' over branding en maatschappelijke relevantieSIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in…