Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Lego: steen voor steen een succesvolle innovator

Lang geleden innoveerde Lego namelijk nauwelijks en bleef het merk hangen in de aloude en voorspelbare Lego-blokjes. Bijna ging in 2004 het merk kopje onder, maar maakte toen de slag naar frequent innoveren en is daar al tijden bijzonder succesvol mee.

Nieuw onderzoek naar inclusie in Nederlandse marketingwereld

Met de bevindingen hoopt men de sector concrete inzichten en handvatten te bieden die helpen om DE&I-inspanningen (Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie) verder te versterken. Het onderzoek, dat onder begeleiding van een deskundige commissie van DE&I-experts zal worden uitgevoerd, begint eind dit jaar met de voorbereidende fase.

Mark Ritson op Marketingweek: ‘Wees een KitKat’

Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.

Frank van den Wall Bake: ‘Reputatiedenken in sport verhoogt rendement aanzienlijk’

Sport heeft een onwaarschijnlijk belangrijke, verbindende rol in onze maatschappij. Tijd om sport te koppelen aan reputatie.

Stakeholders in verwarring over botsende identiteiten

Transparantie over zowel de ideologisch gedreven missie als over de utilitaire activiteiten helpt stakeholders om de organisatie beter te begrijpen.

Een ‘digital-proof’ merk? Graag! Maar vergeet ook je offline merkbeleving niet [6 tips]

De kracht van herhaling in de merkenwereld blijft belangrijk en daarvoor heb je zowel on- als offline merkbekendheid nodig. Essentieel…

Reputatieschade kan de beste overkomen: zélfs de overheid

Een goede reputatie komt te voet, maar gaat te paardVorige week dinsdag kwamen een tram en een bezorgbus van Jumbo…

Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

Ernst Boekhorst: "Naleven en communiceren is de belangrijkste doelstelling"ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose…

De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

Boekrecensie van 'Merkdisruptie'Het boek 'Merkdisruptie' gaat over honderd merken die gaan verdwijnen, de vijftien megatrends die dit veroorzaken en een strategie…

Het complexe merkenlandschap van Coöperatie VGZ

Future-proof your brand: interview met directeur Corporate Affairs Evelyn BorgsteijnCoöperatie VGZ stelt zich tot doel te werken aan een gezonder…

Future-proof your brand: Martin Pietersen (Atos) over merken en merkwaarde

Met meer dan 110.000 werknemers in 73 landen en een jaarlijkse omzet van ruim 11 miljard euro is Atos wereldleider op het…

Waarom zijn sommige merken belangrijker dan andere?

Consumenten kopen producten of diensten op basis van meerdere factoren. Bijvoorbeeld prijs, kwaliteit, koopgemak, gewoonte en het merk. Voor (marketing)managers…