Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Implementatie van een DMP: hoe zit dat met de privacy?

De natte droom van iedere digital marketeer is een volledig accuraat klantbeeld tot stand te brengen, klanten op basis van…

Waarom een DMP noodzakelijk is voor online advertising

In technische termen is een datamanagementplatform (DMP) een centrale plek waar zogeheten first- en third-party data worden verzameld over verschillende…

SuitSupply: schaalbaar dankzij menselijke service en data

SuitSupply wil zijn winkelformule schaalbaar maken door digitalisering van de fysieke winkels en het doorvertalen van de winkelervaring naar digitale kanalen.…

Hoe je DMP je helpt bij klantbehoud

En hoe je niet te veel betaalt voor je klantcontactHet gebruik van datamanagementplatformen (DMP’s) binnen organisaties is allesbehalve universeel. Om…

Slimme data: het blijft mensenwerk

Zonder data geen toekomst. Als we de verschillende bijdrages aan de Marketingfacts-special over datamanagementplatformen mogen geloven, kunnen we niet meer…

Geen datanirwana zonder dat je de Nelson rules kent

Denk na over je volgende stap in datamanagementBen jij ook zo druk met data? Vormt een datamanagementplatform (DMP) al het hart…

Slim adverteren met datafeeds

Handige optimalisatietips voor feed-based advertentieplatformenDeze weken verschijnen er veel artikelen over datamanagementplatformen (DMP's) hier op Marketingfacts. Veelal wordt daarbij over DMP's gesproken in de…

5 redenen waarom datamanagement zo lastig is – en 5 tips hoe het makkelijker wordt

We kunnen er niet meer omheen: big data is big business. Steeds meer organisaties brengen allerlei gegevens van hun klanten…

Welke criteria zijn van belang bij het selecteren van een DMP?

Aan de slag met je klantcontactstrategieEen datamanagementplatform (DMP) maakt het mogelijk profielen op te bouwen van de bezoekers van jouw website…

In 7 stappen naar een DMP-klantcontactstrategie

Inmiddels zijn veel marketeers overtuigd van het nut van datamanagementplatformen (DMP's). Inmiddels gebruikt 40 tot 50 procent van de marketeers een DMP. Van het…

Datagedreven werken? Een DMP alleen is niet genoeg

Zelfrijdende auto’s, slimme aanbevelingen op het web, of de beste Go-speler ter wereld verslaan met deep learning: niet alleen Google…

Zonder DMP geen ‘happy flow’

De happy flow. Bezoekers en klanten die zó blij worden van de intuïtieve klantreis die je ze biedt, dat ze…