Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Dood aan leadgeneratie. Toch?

De laatste jaren lijkt het alsof marketeers zich vastbijten in één enkel doel: leadgeneratie. Het draait om kleine conversiepercentages opschroeven en leads binnenhalen tegen de laagst mogelijke kostprijs. We worden verblind door sales op de korte termijn, maar verliezen de essentie van marketing uit het oog: het bouwen van een sterk merk.

De kracht van Google Reviews en reputatiemanagement

De manier waarop je bedrijf online wordt beoordeeld is cruciaal voor je succes. Google reviews zijn daarbij niet alleen een spiegel van klanttevredenheid, maar ook een krachtig instrument dat je niet kunt negeren. 

Het waarom achter groei bestedingen impressiekanalen zoals TikTok

‘Top van de funnel’-kanalen blijken meer bij te dragen aan groei dan gedacht

Links-rechts-bias, omdat al het goede van links komt

Volg Obama, Coolblue en de Snollebollekes om het vertrouwen te vergroten en zo je conversie te verhogen.

Kleurenpsychologie? Zwart-wit!

Heb je wel eens nagedacht over een zwart-witadvertentie?In 2015 publiceerde ik aan de hand van mijn onderzoek over kleurenpsychologie mijn…

Zo verhoog je zonder grote investeringen de conversie in je webshop

Minder schrijven en meer foto’s schietenDe conversie in je webshop is meer afhankelijk van afbeeldingen dan van de productomschrijving. Het…

Hoe bepaal je een CPA als er geen directe verkoop is?

Geen directe verkoop en dan toch een CPA willen bepalen? Dat is best een lastige kwestie voor veel marketeers die…

How to: Datagedreven B2B-leadgeneratie

Leadgeneratie. Iedere organisatie die wil groeien moet zich bezighouden met sales, of: het genereren van nieuwe leads. Dit kan op…

Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau

Tijdens Google Marketing Live in mei werden een aantal nieuwe Google Ads-features aangekondigd. Eén daarvan is de mogelijkheid tot het…

Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne

Binnen Google Ads stel je conversiedoelen in op accountniveau. Dat wil ook zeggen dat elk doel wat behaald wordt door…

Lifecycle Marketing in 7 stappen #spon

Hoeveel leads komen er maandelijks bij jouw organisatie binnen? En worden deze leads allemaal netjes opgevolgd? Of verdwijnen de meesten…

Progressive Web Apps: het Gouden Ei voor e-commerce?

"Verhoog je conversie-ratio met wel 150 procent! Start nu en verdubbel je omzet! Jouw webshop kan tot wel drie keer…