Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Het belang van het voorspellen van het kantelpunt:  Waarom alcoholvrije en alcoholarme dranken nu opeens booming zijn

Alcoholvrije en alcoholarme dranken bestaan al decennia, maar waarom zien we ze ineens overal? Van trendy alcoholarme bieren tot verfijnde mocktails, de vraag naar alcoholvrije opties neemt snel toe. Deze verschuiving gebeurde niet van de ene op de andere dag—maar is het resultaat van verschillende factoren die samenkomen om een cultureel kantelpunt te creëren. Wat kunnen we hier van leren? 

[column] Klantkennis: van mokken naar makkie

In de snelheid en veelheid waarmee je als marketeer vaak keuzes moet maken, is het handig om toegang te hebben tot betrouwbare en waardevolle consumer insights om beslissingen niet alleen sneller, maar ook met meer vertrouwen te nemen.

Gebruik een zandloper bij je datamarketing

Hoe krijg je intern alles zo op de rit dat het ook echt resultaat oplevert?Als datamarketeer, analist of datamarketing manager…

Hoe kan je als organisatie het vertrouwen van consumenten (terug)winnen?

Data-gedreven processen kunnen organisaties enorme voordelen opleveren. Data levert – soms onverwachte – inzichten en trends op waarmee het mogelijk…

Digital Analytics in 2022 – Belangrijke trends en ontwikkelingen

Sinds ik werkzaam ben binnen het Digital Analytics vakgebied, vliegen de nieuwe ontwikkelingen me om de oren. We moeten onze…

Tips voor succes tijdens Black Friday 2021

Bespaar tijd & geld en bereik nieuwe doelgroepen met je Black Friday campagnes in GoogleNiet alleen Black Friday, maar ook…

Gebruik KPI’s, maar voorkom tunnelvisie

Hoewel het nut van meetbaarheid buiten kijf staat, moeten we de magie en de kracht van emotie en creativiteit niet…

Google zet nieuwe standaard voor Analytics

Google heeft in juli vorig jaar een nieuwe versie van Google Analytics uitgebracht genaamd App + Web. De betaversie biedt de mogelijkheid…

Dit zijn de trends in digital analytics voor 2019

Data is steeds vaker de drijvende kracht achter succes, zeker in digital marketing. De afgelopen jaren hebben datamanagement en digital…

Gaat Artificial Intelligence de webanalist vervangen?

Eerder deze maand werd bekend dat Nederlandse bedrijven voorop lopen in het toepassen van kunstmatige intelligentie ten opzichte van andere…

Facebook Analytics weet meer door omnichannel data

Benieuwd hoe je doelgroep zich beweegt tussen verschillende kanalen op de website, de Facebook-pagina of mobiele app, voordat er een…

Traffic gedaald! Wat nu?

Je bent lekker aan het optimaliseren en je hebt echt het idee dat je online onderneming aan het groeien is. De…