Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

A/B-testen met behulp van Artificial Intelligence

Het hele concept valt of staat bij een gedegen dataset, domeinkennis én expertise om deze datamodellen op te bouwen, te…

Stappenplan: 10 functies bouwen voor je server-side testtool

Experimenteren (A/B-testen) op de server is een onderwerp dat steeds meer gaat spelen. Wanneer je besluit over te schakelen naar…

Waarom server-side A/B-testen?

Je hoort het steeds vaker, organisaties die server-side A/B-testen in plaats van client-side. Wat houdt dit in? Waarom zou je…

Vijf punten om goed in de gaten te houden bij A/B-testen

A/B-testing is niet de heilige graal om je conversie te verbeterenVeel bedrijven overschatten zichzelf. Ze noemen hun organisatie 'data-driven', maar…

Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs levering kunt beloven?

Invloed van levertijd op consumentengedragLevertijd is een belangrijk onderwerp als het gaat over e-commerce. Alles wat we online bestellen moet…

Zo pak je een redesign van je site het beste aan

We weten dat het live zetten van een volledig redesign vaak een conversiedaling veroorzaakt. Hoewel het beter is dit continu in kleine…

Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?

Marketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en…

How to: verbeter je SEO met slimme A/B-testen

Meer zoekverkeer dankzij een data-driven aanpakHet begrip A/B-testen is vooral bekend van tests om de conversieratio van websites te verhogen.…

Zo worden tijd en geld geen valkuilen voor A/B-testen

Data gedreven werken is een hot topic. Het is de cultuur van vrijwel ieder succesvol bedrijf om zoveel mogelijk te…

Jeroen Dijkstra (Centraal Beheer): “Dankzij personalisatie altijd relevant voor de klant” #spon

Centraal Beheer zet fors in op personalisatie, o.a. aan de hand van Jeroen Dijkstra. De verzekeraar loopt er inmiddels in…

How to: testresultaten op de juiste manier interpreteren

Het beoordelen van je testresultaten blijft een lastige klus. Natuurlijk willen we het liefst zoveel mogelijk positieve resultaten aan onze…

Ethiek, transparantie en marketing voor of tegen de consument

We zijn irrationeel. Dan Ariely, Behavioral Economics professor aan de Duke University, noemt ons zelfs ‘predictably irrational’. Hij verwijst in…