9 op 10 internetgebruikers koopt offline

15 december 2004, 05:00

ComScore deed in opdracht van Overture een onderzoek naar het koopgedrag van internetgebruikers. Hoewel internetgebruikers online zich orienteren bij het aanschaffen van electronica, wordt de uiteindelijk koop vaak offline gedaan. 92 procent van de gebruikers kocht uiteindelijk het product gewoon via de detailhandelaar. De doorlooptijd van dit gehele proces kan oplopen tot meer dan een maand.

“Today’s keyword analytics measure the keyword the user came in on, not the keyword searched on just before entering. From a retail or marketing perspective on ROI, that leaves a large portion of the search market that they can’t measure”, aldus Diane Rinaldo director of strategic alliances bij Overture.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!