9 op 10 internetgebruikers koopt offline

9 op 10 internetgebruikers koopt offline
, ING Groep
@evr

ComScore deed in opdracht van Overture een onderzoek naar het koopgedrag van internetgebruikers. Hoewel internetgebruikers online zich orienteren bij het aanschaffen van electronica, wordt de uiteindelijk koop vaak offline gedaan.  92 procent van de gebruikers kocht uiteindelijk het product gewoon via de detailhandelaar. De doorlooptijd van dit gehele proces kan oplopen tot meer dan een maand.

“Today’s keyword analytics measure the keyword the user came in on, not the keyword searched on just before entering. From a retail or marketing perspective on ROI, that leaves a large portion of the search market that they can’t measure”, aldus Diane Rinaldo director of strategic alliances bij Overture.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.