77% marketers ongerust over clickfraude

14 april 2005, 02:43

Uit een onderzoek van SEMPO blijkt dat 77% van de online marketers ongerust zijn over klikfraude. Volgens de Wall Street Journal is 10% tot 20% van alle klikken op AdWords en AdSense advertenties frauduleus, maar volgens Joe Holcomb van BlowSearch ligt dat getal nog veel hoger.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    daniel@clickvalue.nl

    Het probleem van dit soort berichten is dat de schrijver belang heeft bij de paniek. Blowsearch leeft van clickfraude preventie.

    Ik hoor nauwelijks echte feiten. Uit het onderzoek van Sempo blijkt dat 77% zich zorgen maakt over fraude. Het onderzoek van de WSJ betreft schattingen. Waarom kom ik nooit slachtoffers tegen?


    14 april 2005 om 14:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!