64% marketeers geinteresseerd in weblog-marketing

64% marketeers geinteresseerd in weblog-marketing

In navolging van de cijfers van het IAB en PwC heeft ook Forrester Research haar cijfers en voorspellingen voor de online advertentie-markt gepubliceerd. Forrester schat dat de online mediabestedingen in de VS dit jaar uitkomen op 14,7 miljard dollar en zal toenemen tot 26 miljard dollar in 2010.

Meest opmerkelijke conclusie uit het onderzoek is dat maar liefst 64% van de ondervraagde marketeers geinteresseerd is in adverteren op weblogs en 57% in adverteren via RSS.

Belangrijkste conclusies uit het Forrester Research onderzoek:

  • Nearly 85% of the advertisers plan to increase their online ad budgets this year, with the increases averaging 25%.

  • Search engine marketing will grow by 33% in 2005, reaching $11.6 billion by 2010. Display advertising, which includes traditional banners and sponsorships, will grow at the average rate of 11% over the next five years to $8 billion by 2010.

  • New advertising channels will draw interest and spending from marketers. 64% of respondents are interested in advertising on blogs, 57% through RSS and 52% on mobile devices, including phones and PDAs.

  • Marketers are quickly losing confidence in the effectiveness of traditional advertising channels and feel that online channels will become more effective over the next three years.
  • 75% of survey respondents said they think search engine marketing will be more effective, compared with 53% of respondents who said TV advertising would become less effective.

  • The only nondigital advertising channel to reach the same level of confidence as online channels with marketers is product placement—only 8% of respondents believe that product placement will become less effective over the next three years.

Bron:

Persbericht Forrester Research

Zie ook:

http://blogs.forrester.com/charleneli/

http://www.clickz.com/

http://www.internetweek.com/

http://www.emarketer.com/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.