Social Media Nieuws: #SocialMediaRecap #2 Week 26 2010

Social Media Nieuws: #SocialMediaRecap #2 Week 26 2010

Twitternieuwsdiensten @besocialonline en @socialemediaNL  brengen dagelijks veel nieuwtjes over wat er gebeurt in de wereld van de sociale media. Niet iedereen zal alle berichten kunnen bijhouden. vandaar dat een samenvatting van het social media nieuws dat nog niet hier op Marketingfacts verscheen handig kan zijn. Na de eerste editie verschijnt vandaag de tweede edtie van de Marketingfacts #SocialMediaRecap met daarin volgens ons 10 highlights van week 26 uit de pers via @socialemediaNL en @besocialonline:

  • Blauwdruk en strategie social media
  • 20 miljoen voor FourSquare; Nu 100 miljoen waard
  • De kracht van social media voor interne communicatie
  • Hier komen de locatieverzameldiensten!
  • Facebook en Foursquare worden partners, geen concurrenten
  • Facebook the movie heeft een trailer
  • Dropbox maakt het online delen van folders makkelijker
  • De laatste Facebook cijfers
  • Rusland klaar voor groei sociale netwerken
  • De eerste Social Media Day was een feit

Blauwdruk en strategie social media

Guido Gihaux is Manager Customer Experience Center bij het digitale clubhuis van de ANWB en heeft op Frankwatching een must-read artikel geschreven voor iedereen die aan de slag wil met social media. Hij schrijft “De essentie van social media, zoals we allemaal al weten, is de betrokkenheid met je doelgroep, weten wat er speelt, antwoord geven op vragen, door middel van crowdsourcing je dienstverlening optimaliseren, dichterbij je doelgroep staan. Allemaal niet nieuw, maar hoe doe je het?”

20 miljoen voor FourSquare; Nu 100 miljoen waard

Op onder andere op Hyped lezen we over de kapitaalinjectie van 20 miljoen voor incheckdienst FourSquare. Believer van het eerste uur, Ashton Kutcher, verdient mee omdat er ook een uitruil in aandelen in de deal inbegrepen is. Volgers van @socialmediaNL konden ook het bericht “Is Foursquare’s Funding Too Much, Too Late?” op The Big Money lezen waarin betwijfeld wordt of de kapitaalinjectie niet te laat is aangezien concurrenten Gowalla en MyTown al eerder injecties kregen.

Facebook en Foursquare worden partners, geen concurrenten

Via GigaOM lazen we het bericht dat Facebook en FourSquare wellicht gaan samenwerken in plaats van elkaar beconcurreren. Dit maken ze op uit een publicatie van een Venture Capalist die betrokken van bij de recente kapitaalinjectie van FourSquare;  “…allowed the founders to develop close working relationships with some of the most important Internet companies who can not only be acquirers but also distribution partners and monetization partners.”

De kracht van social media voor interne communicatie

Op Writeaholic, de blog van Saskia de Laat, vonden we een interessante afstudeerscriptie op het gebied van interne communicatie en Social Media. Ze schrijft: “In dit onderzoeksrapport lees je onder andere wat de kracht is van social media voor interne communicatie, wat er verandert in een organisatie wanneer social media in de interne communicatie hun intrede doen en hoe social media geïntroduceerd kunnen worden in een organisatie (7-stappenplan). Tot slot biedt het verslag een scala aan inspirerende voorbeelden van bedrijven die reeds met social media en interne communicatie aan de slag zijn gegaan”.

Hier komen de locatieverzameldiensten!

In @socialemediaNL verscheen deze week het bericht uit de San Francisco Chronicle over locatieverzameldiensten Foodfeed die net als Geolorean en Check.in, je in 1 keer kan laten inchecken bij diensten als FourSquare, Gowalla, Brightkite, Facebook en Twitter.

Facebook film “the socialnetwork-movie” trailer bekend gemaakt

De film die gebaseerd is op het leven van Facebook CEO Mark Zuckerberg zal in Oktober in de Bioscoop gaan draaien. Deze week is de trailer bekend gemaakt en op de bijbehorende site is het nu ook mogelijk om je te registreren voor updates.

Dropbox maakt het online delen van folders makkelijker

Bij dropbox , een site voor het online delen en maken van een backups, is het door een upgade nog makkelijk gemaakt om folders te delen. Door met je rechtermuis te klikken verschijnt er een simpel menu om te delen.

De laatste Facebook brand cijfers

Ingnite social media, een agency in de USA, laat via de blog een aantal mooie cijfers over “brand-pages” op Facebook zien. Naast deze blog zijn de laatste Facebook page-cijfers ook terug te vinden op allfacebook.

Rusland klaar voor groei sociale netwerken

BBC news laat weten dat Rusland klaar is voor een explosieve groei in Sociale Netwerken. Er zijn ongeveer 40 miljoen internet gebruikers in Rusland en meer dan 60 miljoen Russisch sprekende mensen over de gehele wereld.

De eerste Social Media Day was een feit

De Social media nieuws site Mashable riep 22 dagen geleden 30 juni uit tot wereld wiede “Social Media Day”. Op vele plekken zijn er meetups geweest. In Nederland kon dit in onder andere in Amsterdam en Utrecht. Beelden van een aantal steden op deze dag zijn te vinden op Mashable.

Dit artikel heb ik samen geschreven met Gert Jan Bos. Beiden zijn wij betrokken bij Social Media Club Utrecht. Dit is het tweede Marketingfacts #SocialMediaRecap artikel. Mocht je een mening hebben voor een derde editie, laat het weten.

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • @Mark, @gertjan Leuk artikel! Ik volg beide account (beetje veel) maar dit is fijner... komt in mijn RSS feed binnen, kan ik op een ander moment lezen...

    geplaatst op
  • @wout Leuk om te horen. @socialemediaNL is bij mij ontstaan uit de wens om 1 keer per dag de headlines van het verschenen social media nieuws na te lezen.

    geplaatst op
  • Leuk dat je mijn afstudeerscriptie vermeldt! :) Ik hoop dat mensen er iets aan zullen hebben.

    geplaatst op
  • Superhandig deze recaps! Ga zo door!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.