ReclameReview: Sourcy

10 maart 2010, 13:33

Sourcy Vitaminwater introduceert de Stufftesters “If it ain’t easy, its crap”- campagne. De campagne draait om een fictieve ADHD-show, waarin twee onstuitbare Amerikanen allerlei spullen testen, die ons leven gerieflijker moeten maken. Wat niet door de test komt, wordt met veel geweld en lawaai stuk gemaakt. Uiteindelijk blijkt maar één ding écht easy te zijn: Sourcy Vitaminwater, Vitamins and Water in one Bottle, 100% easy. De vraag is alleen of de boodschap van Sourcy overkomt.

Sourcy Vitaminwater

Credits:

Bureau: Woedend!

Account: Rianne Zandstra, Merel Hoogendorp

Art: Lennart Driessen, Quincy James, Bart Janssen

Concept: Lennart Driessen, Marnix Pauwels

D.O.P.: Daniël Bouquet

Editor: Joost van Veen

Fotografie: Melissa Lissone

Klant: Jan-Willem Paans, Marie Monique van der Salm

Producer: Judith Engels

RTV: Rianne Zandstra, Diederik Willebrandts

Regie: Arne Toonen

Strategie: Paul Woltering

Productie: hazazaH

Postproductie: Crabsalad

De doelstelling:

Naamsbekendheid van Sourcy Vitaminwater verhogen.

De uitwerking:

Sourcy Vitaminwater introduceert de Stufftesters “If it ain’t easy, its crap”- campagne. De campagne draait om een fictieve ADHD-show, waarin twee onstuitbare Amerikanen allerlei spullen testen, die ons leven gerieflijker moeten maken. Wat niet door de test komt, wordt met veel geweld en lawaai stuk gemaakt. Uiteindelijk blijkt maar één ding écht easy te zijn: Sourcy Vitaminwater, Vitamins and Water in one Bottle, 100% easy.

Het oordeel:

Natuurlijk is het leuk om een dergelijk campagneconcept te bedenken. Een beetje dingen afbreken omdat ze niet easy zijn, mooi toch? De vraag is alleen of de boodschap van Sourcy overkomt. Is ‘easy’ wel de USP die mensen die mensen aanzet om Sourcy Vitaminwater te kopen? Ik kan natuurlijk alleen maar van mezelf uitgaan. Ik ken het product, maar heb het nog nooit gekocht. Persoonlijk vind ik het namelijk net zo easy om gewoon fruit te eten, zodat ik mijn vitaminen binnen krijg. Een waterdrinker ben ik ook niet echt, dus voor mij zou de smaak van Sourcy Vitaminwater een stuk belangrijker zijn dan hoe easy het is. Als er tenminste smaak aan het water toegevoegd is. Daarnaast vind ik dat het drukke karakter van de commercial de aandacht afleidt van de boodschap. Maar daar ontkom je natuurlijk niet aan met dit concept.

Trouwens, ik zag deze commercial laatst als pre-roll op YouTube. Sourcy doet dus wel zijn best om Vitaminwater onder de aandacht te brengen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

3 Reacties

    DaveFransz

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het concept ook niet helemaal begrijp. Ik begrijp dat ze willen uitstralen dat Sourcy Vitamine Water ‘easy’ is, omdat je water en vitamine binnenkrijgt in 1 keer. Willen ze dan de ‘luie’ mensen aanspreken?

    Overigens begint de reclame me ook te irriteren, voornamelijk omdat het zo druk is.


    11 maart 2010 om 05:47
    Lisanne Simon

    Deze reclame ben ik tegengekomen toen ik programma’s ging bekijken op RTL-gemist. Ik irriteerde me mateloos. Vaak wordt er bewust geirriteerd, want dan gaan mensen erover praten. Wat nu dus ook gebeurt. Ik heb in ieder geval de naam Sourcy Vitaminwater onthouden na de reclame.


    11 maart 2010 om 07:26
    Crus8der

    Ik denk dat Nederlanders te “nuchter” zijn voor deze nonsens..

    Een beetje dom gedoe over zogenaamd water met vitamine erin, Ik had ergens gelezen dat het nog niet eens zo veel vitamine bevat als bv. een lik aan een sinasappel.

    Een flop dus.


    19 april 2010 om 13:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!