34 minuten reclamefolders
Gemiddeld besteedt iedere Nederlander van 16 jaar en ouder 34 minuten per week aan het lezen van reclamedrukwerk. De hoeveelheid reclameleesvoer dat de brievenbus passeert, is de afgelopen jaren meer dan verdubbeld: van gemiddeld vijftien reclamefolders naar ruim dertig.
De gemiddelde Nederlander zou de ongeadresseerde brievenbusreclame niet willen missen, concluderen de onderzoekers van Thuis Binnen Bereik, een initiatief van verspreiders als Interlanden, DistriQ en TPG Post. Het krantje van Kruidvat is het best bekeken. Ook de folders van Trekpleister, Kijkshop, Lidl, Xenos, Dirk van den Broek, Gamma, Blokker, Hema en Marskramer zijn in trek.
Volgens de onderzoekers is de reclamefolder zowel populair bij de adverteerder als bij de consument. Die laatste besteedt niet alleen veel tijd aan het lezen ervan, maar zou ook reageren op de aanbiedingen die in het drukwerk staat vermeld. Een op de vier folders genereert bezoek aan een winkel en 5 procent van het drukwerk leidt tot een daadwerkelijke aankoop.
Gemiddeld 34 minuten. Dat betekent ongetwijfeld dat er ook mensen zijn die een uur de reclamefolders induiken. Persoonlijk lees ik toch liever andere zaken 😉
Bron: Communicatie Online