3 tips om je displaycampagne te laten opvallen

3 tips om je displaycampagne te laten opvallen
, Stars of the Net

Vallen je display-advertenties niet goed op en wil je meer bereiken met jouw advertenties? Met de volgende drie tips moet dit zeker lukken.

Een van deze manieren is het gebruiken van gifjes als onderdeel van je displaycampagnes. Hiermee kun je je doelgroep die je advertenties ziet meer aanspreken dan met een gewone foto. Hoe je een gif kan inzetten en hoe je deze maakt vertel ik bij punt 2.

1. Voeg zoveel mogelijke foto’s en video’s toe

Bij een displaycampagne gaat Google zelf de door jouw ingevoerde tekst en maakt een selectie uit je foto’s en video’s. Je kunt het beste Google zoveel mogelijk goede opties aanbieden om uiteindelijk de beste combinatie te kunnen vinden.

Denk hierbij ook aan de verschillende formaten. Je kunt namelijk een vierkante foto en een langwerpige foto indienen. Zorg ervoor dat ook van deze formaten verschillende opties beschikbaar zijn voor Google om te combineren met je tekst.

Wel moet je onthouden dat in de afbeeldingen geen tekst mag staan. In het logo mag dit natuurlijk wel (er bestaan natuurlijk veel logo’s met daarin de naam van het bedrijf).

2. Gebruik bewegend beeld, gebruik een gif

Maak gebruik van bewegend beeld in de advertentie. Eerder was dit al mogelijk met video, maar nu kun je sinds kort ook een gif toevoegen aan je display-advertentie om nog meer op te vallen.

Waarom een gif toevoegen aan een display-campagne?

Een gif trekt veel meer de aandacht dan een stilstaande foto en is in veel goedkoper om te maken dan een video. Een gif is daarom eigenlijk de ulitieme middenweg om je doelgroep goed te kunnen bereiken tegenover relatief weinig realisatiekosten, los van het budget wat je besteedt.

In de foto hieronder zie je een aantal display-advertenties. Dit zijn vaak opvallende foto’s die indruk moeten maken op de doelgroep. Als nu een van deze foto’s beweegt zal die meer opvallen. Dat opvallen is uiteindelijk wat je wilt bereiken met je advertentie - de mensen moeten tenslotte erop klikken.

Dus even kort, waarom een zou je een gif gebruiken?

  1. Onderscheid je vant tussen de stilstaande display-advertenties
  2. Goedkoper dan het maken van een video
  3. Een gif is ook mobielvriendelijk
  4. De gif kan je ook op andere manieren inzetten, zoals e-mailmarketing of op de website

Hieronder zie je drie voorbeelden van bedrijven die nu al gifjes gebruiken in hun display-ads:

Heb je nu geen videomateriaal beschikbaar, maar wil je toch opvallen? Dan kan je gebruik maken van je eigen fotomateriaal en hier zelf een gif van maken. Hoe je dat doet? Dat leg ik je nu uit.

Hoe maak je een gif?

Er zijn veel verschillende manieren om een gif te maken. Vandaag deel ik een van de makkelijkste manieren, want waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

  1. Ga naar https://photos.google.com en log hier in met je Google-account
  2. Klik in het menu op tools
  3. Onder ‘nieuwe maken’ klik je op à animatie
  4. Klik de foto’s aan die je wilt gebruiken.
    (Staan deze er nog niet bij dan moet je deze uploaden in je account)
  5. Rechts bovenin kan je nu klikken op maken
  6. Je ziet nu meteen de gif die je hebt gemaakt
  7. Alle gifs die je maakt kan je terugvinden in het menu onder ‘zoeken’ en dan animaties
  8. De gif is nu gemaakt, je kan ‘m downloaden en gebruiken waar je maar wilt

Hoe voeg je deze toe aan je displaycampagnes?

En dan komt nu het makkelijkste van dit allemaal. Je kunt een gif namelijk net zo makkelijk toevoegen aan je display-ad als een normale foto. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de gif het juiste formaat heeft, maar verder verloopt dit proces precies hetzelfde.

Afbeelding/gif toevoegen aan een display-ad

Even vergeten hoe je een afbeelding toevoegt aan je display-advertentie? Bekijk even deze stappen:

  1. Tijdens het instellen van de advertentie kun je foto’s toevoegen onder het volgende kopje:

  1. Vervolgens kan je afbeeldingen kiezen die op de website staan, of zelf foto’s of een gif toevoegen via uploaden. Je kunt hier afbeeldingen of in dit geval een gif naar toe slepen op maak gebruik van de blauwe knop.

  1. De gif of afbeelding kan je als laatste nog bijsnijden op het juiste formaat en dan klik je op afbeelding gebruiken. De afbeelding zou nu bij uw items moeten staan. Als dit zo is, dan weet je dat de foto’s/gifs goed zijn toegevoegd.

Het toepassen van gif in je display-advertenties kan een groot verschil maken en is daarom zeker te adviseren. Want wie wilt nu niet meer opvallen met zijn of haar advertenties?

3. Maak gebruik van opvallende koppen

Zorg ervoor dat je koppen de aandacht trekken. Je moet onthouden dat display-advertenties worden laten zien wanneer de doelgroep er totaal niet mee bezig is. Je moet dus de aandacht weten te trekken van waar hij/zij mee bezig is op dat moment. Dit betekent dat je pakkende teksten nodig hebt in combinatie met de juiste foto’s, video’s of gifs.

De koppen die je gebruikt mogen best uitdagend zijn. Wat betekent dat je termen kan gebruik, zoals nu kosten besparen of voor de allerlaagste prijs. De teksten moeten opvallende genoeg zijn voor de lezer om door te klikken, dat is uiteindelijk wat je wilt bereiken met de displaycampagne. Houd dit doel dan ook altijd in je achterhoofd. Maak de advertentieteksten aan de hand van de customer journey-fase waarin jouw doelgroep zich bevindt. Op deze manier sluiten de teksten beter aan bij waar de lezer naar op zoek is.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.