ReclameReview: Lotto

ReclameReview: Lotto

Lotto heeft iets met ballen. In de actuele commercial, die moet communiceren dat aanstaande zaterdag de jackpot van 8,5 miljoen gegarandeerd gaat vallen en je nog tot zaterdag 18.00 uur loten kunt kopen, speelt wederom een pratende bal de hoofdrol. En dan heb ik het niet over Jeroen van der Boom.

Credits:
Bureau: Alfred
Strategie: Marcel van Wing
Account: Corine Tuinstra, Sarieke Brinkhuis, Mette Ouborg
Concept & Creatie: Jan-Willem Smits & Maxim van Rijs
Eindverantwoordelijke klant: Rutger Vermast, Judith Keizer
RTV Producer: Marco van Prooijen
Productiemaatschappij: PlusOne
Regisseur: Maurice Trouwborst
D.O.P.: Marijn Zurberg
Producer: Geert Jansen
3D Animatie: PlusOne
Post-productie: Condor
Audio post-productie: The Ambassadors
Voice-over: Tibor Lucas

De doelstelling:
Communiceren dat aanstaande zaterdag de jackpot van 8,5 miljoen gegarandeerd gaat vallen en je nog tot zaterdag 18.00 uur loten kunt kopen

De uitwerking:
Jeroen van der Boom, presentator van Lotto Weekend Miljonairs, spreekt in de studio een promo in. Hij vertelt dat de jackpot aanstaande zaterdag gegarandeerd valt. Mensen die nog kans willen maken op 8,5 miljoen euro kunnen nog tot zaterdag 18.00 uur loten kopen. Achter de knoppen zit een bal van een geluidstechnicus…

Het oordeel:
Ik snap hem niet. Of ik vind hem gewoon niet leuk, dat kan ook. Dat er een lottobal achter de knoppen zit, is waarschijnlijk de grap van deze commercial. Of misschien dat hij ‘toppie’ zegt tegen Jeroen van der Boom, die één van de Toppers is. Alles wat gecommuniceerd moet worden, wordt ook daadwerkelijk gecommuniceerd, maar het is net alsof de clou ontbreekt. Wat vinden jullie?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • David, helemaal gelijk. De boodschap is duidelijk maar verder is het wel erg droog. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat humor een thema was, de grafisch lelijke bal zou in dat geval alle planken mis slaan. Ik denk dat de bal puur bedacht is om op een handige manier een leeg vlak in de clip te monteren, in plaats van een layer over het beeld, om zo de 8,5 mio duidelijk over te brengen naar de kijker.

    geplaatst op
  • Mee eens David!
    Ik snap ook niet waar in deze reclame de clou te vinden is. Toen ik hem zag, dacht ik eerst dat op het moment dat Jeroen zei dat de 8.5 miljoen gegarandeerd zou vallen, de bal ook letterlijk van de stoel zou vallen. Dat had ik in dit geval nog leuker gevonden ook..

    geplaatst op
  • Precies, Eric! Dat dacht ik ook al: laat die bal uit zijn stoel vallen en je hebt tenminste nog een (flauwe) grap.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.