Na vrolijke types als Natasha Froger, Frans Bauer en Maurice de Hond is het nu de beurt aan bromsnor en kersverse Televizierringwinnaar Johan Derksen om reclame te maken voor de Nederlandse Energie Maatschappij. De reacties op Twitter zijn behoorlijk negatief. Blijkbaar is de fanbase van Derksen er niet echt van gecharmeerd dat hij zich hiervoor leent, al is het niet zijn eerste commercial. Wat vinden jullie?
Credits:
Bureau: BeyenMeyer
De doelstelling:
De ‘slapers’ onder de energieconsumenten wakker schudden en later overstappen naar NLEnergie.
De uitwerking:
Boegbeeld Johan Derksen van Voetbal International vertelt in een zogenaamde scène uit zijn programma dat hij zelf ook een slaper was. Nu roept hij iedereen op om over te stappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij, want daar betaal je nooit te veel voor je energie.
Het oordeel:
In tegenstelling tot de vorige commercials met BN’ers heeft NLEnergie er deze keer voor gekozen om Johan Derksen in zijn eigen setting te laten acteren. Eigenlijk speelt hij dus nog meer zichzelf dan zijn voorgangers deden: hij windt zich op in de VI-studio op de bekende manier. Ik denk dat de verontwaardiging van de doelgroep juist door dit punt veroorzaakt wordt. Zij voelen het alsof hun programma en hun held nu te grabbel worden gegooid. Overigens doet Johan Derksen er zelf totaal niet moeilijk over. Hij zegt gewoon eerlijk dat hij het voor het geld doet. Of zoals ergens te lezen viel: “ik zeg POEN!”. Ik denk dat dit een typische commercial is die op papier heel geslaagd lijkt, maar in de praktijk werkt het dan toch niet. Jullie mening graag!